اقدام کوردستانی‌های ساکن در آرائو برای مخمور

محاصره اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی در مخمور توسط ارتش عراق که یک هفته از آغاز آن می‌گذرد، در کانتون آرگائو سوئیس محکوم گردید.

تلاش ارتش عراق برای محاصره اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی تحت کنترل سازمان ملل متحد (سازمان ملل) که یک هفته پشت سر گذاشته است، در منطقه آرائو در کانتون آرگائو سوئیس محکوم شد.

در حالی که بسیاری از شهروندان در اقدامی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن آرائو (Aarau Bahnhof) برگزار شد شرکت کردند، شهروندان اطراف نیز با تشویق از این اقدام حمایت کردند. در این مراسم پرچم‌های پ.ک.ک و پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رونمایی شد و جمعیت اغلب به زبان کوردی و آلمانی شعار "زنده باد مقاومت مخمور" سر می‌دادند.

شَوین باتو، عضو مجلس زنان روژبین در آرگائو، در بیانیه‌ای به نمایندگی از حضار که به زبان آلمانی بود، گفت که تلاش برای محاصره اردوگاه مخمور با سیم‌های آهنی با حمایت دولت اشغالگر ترکیه و اداره پ.د.ک غیرقابل قبول است.

باتو که از نهادهای مربوطه و مسئول به ویژه سازمان ملل خواست تا هر چه سریعتر از تلاش برای محاصره جلوگیری کنند و خاطرنشان کرد: این محاصره جنبه حقوقی و انسانی ندارد. باتو با یادآوری اینکه ساکنین مخمور از هفت تا هفتاد ساله شبانه روز مقاومت می‌کنند و تاکید کرد که تا آخر از مقاومت صیانت خواهند کرد.

پس از بیانیه، جمعیت با سردادن شعارهایی به اقدام اعتراضی‌شان پایان دادند.