فراخوان پژاک برای اعتصاب سراسری در دومین سالگرد انقلاب ژن ژیان آزادی

جهانی‌شدن و تکثیر بین‌المللی و تداوم کماکان انقلاب ژن ژیان آزادی در سراسر ایران بیانگر اراده ملیت‌ها و جوامع برای تحقق آزادی و دمکراسی است زیرا ابربحران و فساد نظام سرمایه‌داری در ایران و جهان این واکنش مبارزاتی انقلابی را موجب گشته است.

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) به مناسبت دومین سالگرد انقلاب ژن ژیان آزادی فراخوانی منتشر کرده و عموم مردم را به اعتصاب سراسری و تعطیلی بازارها و محل کار در روز ۲۵ شهریور فراخوانده است.

در این فراخوان پژاک همچنین از عموم خلق‌ها به ویژه خلق کورد درخواست نموده است تا در روز ۲۵ شهریور و همچنین سایر روزها بر سر مزار شهدا حاضر شده و حضور به هم برسانند.

شرح فراخوان پژاک با عنوان «جامعه ایران برای تحقق اهداف بنیادین انقلاب ژن، ژیان آزادی عزم راسخ و اراده استوار دارد» در زیر آمده است:

«دو سال از قتل حکومتی «ژینا امینی» و آغاز انقلاب «ژن ژیان آزادی» گذشت. این انقلاب اجتماعی از سقز با شعار پرمعنا و ریشه‌دارش آغاز و سراسر ایران را درنوردید. چندی نکشید که در پهنه جهانی موجی از آزادیخواهی و دمکراسی‌طلبی به راه انداخت و تمامی ملیت‌ها و اقشار و توده‌ها خصوصا زنان، تبلور آزادی در کانونیت دمکراسی را در این انقلاب یافتند. حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به یمن دستاوردهای ارزشمند انقلاب، در دومین سالگرد، به پاس مبارزات ارزشمند جامعه برای تداوم انقلاب، به تمامی ملیت‌ها و جوامع تبریک می‌گوید. یاد تمامی شهیدانی که جانشان را در میادین فدا کردند گرامی ‌می‌داریم و امید وافر داریم که مبارزات مستمرمان بتواند زمینه آزادی زندانیان سیاسی را نیز فراهم آورده و جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک را به ارمغان بیاورد.

انقلاب ژن ژیان آزادی اگرچه در میدان به اهداف نهایی خویش دست نیافت، اما از نظر فرهنگی، ذهنیتی و اجتماعی دستاوردهای پرباری حاصل نموده است. امواج انقلاب در فاصله کمی، تأثیرگذاری بین‌المللی یافت و نشان داد که آرزوها، مطالبات، زندگی و آزادی مردمان زیادی در جهان را در کنه خود نهفته دارد. لذا زمینه تغییر و تحول سیاسی جهانی را فراهم آورده است.

جهانی‌شدن و تکثیر بین‌المللی و تداوم کماکان انقلاب ژن ژیان آزادی در سراسر ایران بیانگر اراده ملیت‌ها و جوامع برای تحقق آزادی و دمکراسی است زیرا ابربحران و فساد نظام سرمایه‌داری در ایران و جهان این واکنش مبارزاتی انقلابی را موجب گشته.

تداوم اعتراضات و تجمعات اقشار مختلف اجتماعی، جوانان، زنان، پرستاران و کارگران و نیز «جنبش نه به اعدام» از سوی مردم خصوصا زندانیان سیاسی بعنوان تداوم جنبش انقلابی، بسیار باارزش بوده و قطعا خلق‌ها را به‌ آزادی نزدیک‌تر ساخته است. برساختن تشکل اجتماعی در حدی که بتواند به تغییر و تحولات ذهنیتی و فرهنگی مستمر بیانجامد، از ویژگی‌های آشکار این انقلاب است. به همین دلیل جامعه ایران به نقطه تغییر و تحول بازگشت‌ناپذیر رسیده که آینده‌ای آزاد و دمکراتیک را نوید می‌دهد.

زنان، پیشتازان و پیشاهنگان انقلاب هستند و در جریان مبارزه برحق جامعه علیه حاکمیت نابرابر، پرچمدار میدان می‌باشند. اگر امروز می‌بینیم که به‌لحاظ فرهنگی و ذهنیتی جامعه گام‌هایی به جلو برداشته و برساخت آینده بر بنیان یک ساختار دمکراتیک را در کانون مبارزات خویش قرارداده، آن را مدیون حضور خستگی‌ناپذیر زنان در تمامی عرصه‌هاست. بی‌شک یکی از اهداف بزرگ این انقلاب، تحقق برابری زن و مرد و مبارزه علیه جنسیت‌گرایی نابرابرساز خصوصا سیاست‌های زن‌ستیزانه حاکمیت است که همین اهداف، مسیر اصلی و روشنگر انقلاب را تعیین نموده. پدیده زنان به‌مثابه بنیادی‌ترین مقوله در سراسر ایران در سرفصل مبارزات کماکان از خیابان تا زندان قراردارد و درصدد است که ریشه تبعض و جنسیت‌پرستی نشأت‌گرفته از قدرت‌گرایی حاکمیت را بزند. به همین دلیل در سایه پارادایم آزادی زنان که معنابخش پارادایم جامعه دمکراتیک و اکولوژیک است، یک رنسانس جریان دارد که از دستاوردهای جنبش انقلابی می‌باشد.

آنچه مبرهن است، جامعه ایران برای تحقق اهداف بنیادین انقلاب ژن، ژیان آزادی عزم راسخ و اراده استوار دارد و این درحالی است که وضعیت این کشور به موجب سیاست‌های ستمگرانه‌اش به مرحله‌ای پاگذاشته که ابربحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ادامه دارد. شکی نیست که مبارزات جامعه منجر به سلب مشروعیت سیاسی و ایدئولوژیک از نظام حاکم شده و خود نظام دیگر حوزه‌های اقتصاد و معیشت را به مرز فروپاشی رسانده. به همین دلیل انقلاب ژن ژیان ‌آزادی برحق‌ترین آلترناتیو برای این نظام حاکم است و مهار موج‌های کوبنده آن، ممکن نیست. جا دارد که در مراحل کنونی انقلاب که تمرین دمکراسی مردمی است، همه مشارکت‌کنندگان در آن بجای تفرقه و رقابت ناسالم، سعی بر فعالیت اتحادساز و همبستگی و عمل منطبق با روح ژن ژیان آزادی داشته باشند. باید هنجارهایی دمکراتیک را برسازیم و آن را ترویج دهیم. فارغ از ذره‌ای شک، باید بدانیم که «اتحاد ضامن پیروزی است». تنها راه موفقیت انقلاب در مبدل‌شدن به تشکل اجتماعی منسجم و پایدار نیز توجه به این خصوصیت انقلاب است که توانسته بعد جنبشی‌بودن خود را حفظ نماید و همه اقشار و توده‌ها و اصناف و بخش‌های جامعه در آن سهیمند.

حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) ضمن تبریک مجدد به مناسبت دومین سالگرد انقلاب ژن ژیان آزادی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، بازداشت دهها تن از فعالان مدنی از سوی نظام جمهوری اسلامی در روزهای اخیر و در آستانه دومین سالگرد انقلاب را بشدت محکوم می‌کند. مسلم است که تنها از طریق مبارزات نستوه و یومیه می‌توان به موفقیت تشکل‌یابی و سازماندهی جامعه دست یافت و برای این منظور نیز زمینه‌های ارتقای هرگونه سازماندهی و تقویت صفوف آن، مهیا می‌باشد. لذا حضور تمامی اقشار جامعه در میادین مختلف در دومین سالگرد انقلاب ژن ژیان آزادی یک وظیفه اخلاقی، سیاسی و روشنگرانه است. بدین مناسبت از عموم خلق کُرد در شرق کردستان و خلق‌های ایران، خصوصا زنان، جوانان، روشنفکران، معلمان، کارگران، دانشجویان، پرستاران، دانش‌آموزان، اصناف و سازمان‌های مدنی، حقوق بشری و محیط‌زیستی، نویسندگان، هنرمندان و سایر اقشار و توده‌ها چه در داخل و چه در خارج ایران دعوت بعمل می‌آوریم که در دومین سالگرد انقلاب، در میادین حضور یابند و  کارزارهای ذیل را به انجام برسانند:

۱– خلقمان در شرق کردستان را به «اعتصاب سراسری و تعطیلی کامل بازار و محل کار» در روز ۲۵ شهریور فرامی‌خوانیم و از همه خلق‌ها و ملیت‌های ایران دعوت بعمل می‌آوریم که همسو با خلق کُرد و در حمایت از آن، به اعتصاب سراسری بپیوندند.

۲- عموم خلق‌ها بویژه خلق‌کُرد را فرامی‌خوانیم که بر سر مزار شهدا در روز ۲۵ شهریور و نیز در سایر سالروزهای شهدا در شهرهای محل شهادت مبارزان انقلاب، حضور بهم برسانند.

این انقلاب، انقلاب مشترک تمامی جوامع و ملیت‌های موجود در ایران است که با دستاوردهای مبارزاتی و دمکراتیک خویش از حیث فرهنگی و ذهنیتی، مردمان را بسوی تغییرات امیدوارکننده سوق داده. همچنین آزادیخواهان و دمکراسی‌طلبان را فرامی‌خوانیم که برای آزادی رهبر آپو(عبدالله اوجالان) معمار راستین فلسفه «ژن ژیان آزادی» بکوشند. قطع‌یقین، دستاوردهای دو سال انقلاب خلق‌ها و ملیت‌ها را به آزادی نزدیک‌تر ساخته و نیرومندانه آن را با تحقق دمکراسی، زینت‌بخش خواهد ساخت.»