عملیات‌های گریلا در زاپ: ۹ اشغالگر مجازات شدند

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) گزارش داد که در عملیات‌های موثر نیروهای گریلا علیه نیروهای اشغالگر ترکیه در منطقه زاپ، دست‌کم ۹ اشغالگر مجازات شدند.

عملیات‌های گریلا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ در بیانیه کتبی خود از انجام یک‌سری عملیات‌ها علیه نیروهای اشغالگر در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ خبر داد. در حالی که در این بیانیه آمده است که یک پهپاد حامل مواد منفجره نیز سرنگون شده است، آمده است که ارتش ترکیه ۲۷ بار با هواپیماهای جنگی، ۴ بار با هلیکوپترهای تهاجمی و ۱ بار با پهپاد حامل مواد منفجره منطقه را بمباران کرد.

جزئیات عملیات‌های گریلا و حملات انجام شده توسط ارتش اشغالگر ترکیه را به شرح زیر اعلام کرد:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

- ۱۷ سپتامبر، ساعت ۱۶:۱۷، اشغالگرانی که می‌خواستند تونل‌های جنگی ما را در منطقه مقاومت تپه جودی با مواد منفجره ممنوعه بمباران کنند، با تاکتیک سابوتاژ متوقف شدند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

- ۱۸ سپتامبر ساعت ۱۷:۵۰ اشغالگران منطقه مقاومت تپه جودی در حین پیشروی به سمت تونل‌های جنگی با تاکتیک سابوتاژ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات نیروهای یژا استار ما ۲ اشغالگر مجازات شدند.

- در ۱۷ سپتامبر ساعت ۱۷:۳۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

 ۱۸ سپتامبر ساعت ۱۵:۲۰ اشغالگرانی که می‌خواستند به سمت تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه آمدیه پیشروی کنند، با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات نیروهای یژا استار ما ۱ اشغالگر مجازات شد.

- ۱۸ سپتامبر در ساعت ۱۷:۵۰ و ۱۸:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

- ۱۸ سپتامبر ساعت ۲۰:۴۵ نیروهای ما علیه تانکی که می‌خواست تونل‌های جنگی ما را در منطقه مقاومت تپه آمدیه بمباران کنند، با سلاح‌های خودکار متوسط ​​وارد عمل شدند. پس از مداخله نیروهای ما این تانک مجبور به عقب‌نشینی شد.

- ۱۷ سپتامبر ساعت ۱۱:۲۰ نیروهای ما با سلاح‌های خودکار متوسط بیل‌مکانیکی متعلق به اشغالگران را در ناحیه مقاومت تپه بهار ​​مورد اصابت قرار دادند و در نتیجه فعالیت آن متوقف شد.

- ۱۷ سپتامبر ساعت ۱۵:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه بهار با تکنیک خاصی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. ۶ اشغالگری که دقیق مورد اصابت قرار گرفته بودند مجازات شدند، ۱ عدد نارنجک‌انداز زنجیری و انبار مهمات اشغالگران منفجر و منهدم شد.

منطقه متینا؛

- در ۱۸ سپتامبر، ساعت ۰۷:۰۰، یک پهپاد مملو از مواد منفجره متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت شِلازه سرنگون شد.

- در ۱۸ سپتامبر، نیروهای ما علیه اشغالگرانی که می‌خواستند خود را در مقابل تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت شلازه مستقر کنند، وارد عمل شدند. پس از مداخله نیروهای ما، اشغالگران یک قدم عقب‌نشینی کردند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

- در ۱۸ سپتامبر، تونل‌های ما در منطقه مقاومت شِلازه در منطقه متینا یک بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

- در ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، مناطق مقاومت بربزینه، سنینه، کَندَکولا و گوشینه در خاکورک ۱۱ بار؛ مناطق دِرک، بلند‌بازه، کانی سارکه، خِره، سِداره در گاره ۹ بار؛ مناطق مقاومت بشیلی در متینا ۱ بار؛ مناطق بِپالا، تپه شهید هیوا در قندیل ۶ بار؛ در مجموع ۲۷ بار توسط هواپیمای جنگی بمباران شد.

- در ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار، منطقه مقاومت سَره مَتینا در منطقه متینا ۲ بار؛ در مجموع ۴ بار توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.»