"هدف ما نگارش یک تاریخ واقعی است"

لورین حاج، یکی از اعضای مرکز تحقیقات ژنئولوژی قامشلو، با بیان اینکه زنان همواره در تاریخ نوشته شده توسط دولت‌ها کم ارزش بوده‌اند، گفت که هدف آنها نگارش یک تاریخ واقعی است.

مطالعات ژنئولوژی

لورین حاج، یکی از اعضای مرکز تحقیقات ژنئولوژی در گفتگو با  خبرگزاری فرات (ANF) از فعالیت‌های ژنئولوژی در شهر قامشلو گفت و اظهار داشت که در مطالعات ژنئولوژی، موضوع زندگی مشترک آزاد را بیشتر برجسته می‌کنند.»

لورین حاج سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «برای مطالعات مرکز تحقیقات ژنئولوژی در شهر قامشلو بر اساس تحقیق و آموزش انجام می‌شود تا با این آموزش‌ها و پژوهش‌ها نتایج خوبی به جامعه ارائه شود، تاریخی صحیح به نگارش دربیاورند. بحث زندگی مشترک آزاد همیشه برجسته است، چرا که تا جامعه آزاد ساخته می‌شود، باید ذهن مشترک نیز ساخته شود. همچنین ژنئولوژی به عنوان علم شناخته می‌شود، زیرا علم فقط برای یک جامعه یا یک ملت نیست، علم جهانی است.»

لورین در ادامه سخنان خود علم ژنئولوژی را شامل بسیاری از علوم دانست و ادامه داد: «علم ژنئولوژی شامل بسیاری از علوم دیگر می‌شود؛ مانند اتیمولوژی، آرکئولوژی، اُنتولوژی و غیره. موضوعات زیادی در اینجا قابل بحث است. همچنین از طریق این موارد می‌خواهیم به جامعه یا نهادهای خود برسیم. همچنین بین جنسیت زن و مرد باید یک حس مشترک برقرار کرد زیرا هر دو جنس مکمل یکدیگر هستند. برای همین، ژنئولوژی پارادایم زندگی مشترک آزاد را به عنوان مبنای خود قرار می‌دهد.»

لورین هدف مرکز تحقیقات ژنئولوژی را نگارش صحیح تاریخ دانست و ادامه داد: «مطالعات مرکز تحقیقات ژنئولوژی بر اساس یافتن حقیقت ارزیابی می‌شود. در عین حال کار ما بیشتر در مورد زنان است. زن خداوند اجتماعی‌بودن را پیرامونش ساخته بود. همه چیز پیرامون زنان ایجاد شد. اما موضوعاتی که تاکنون قدرت‌ها مطرح کرده‌اند، تاریخی خلاف واقعیت است. بر این اساس، تلاش می‌کنیم تا حقیقت آنچه را که از طریق‌شان فریب خورده‌ایم، آشکار کنیم.»

لورین حاج، یکی از اعضای مرکز تحقیقات ژنئولوژی، با اعلام اینکه پس از انقلاب روژاوا، زنان به سطحی رسیدند که حقیقت خود را درک کردند، گفت: «در جامعه، زنان بطور مستقیم از موانع زیادی عبور می‌کردند که نتیجه این آگاهی بود که بر جامعه تحمیل شده بود. برای همین، زن تحت مقررات و قوانین زیادی قرار داده می‌شد. زنان همیشه مورد ظلم و ستم بوده‌اند، زیرا زنان همواره از منظر دین و همه اقشار جامعه بعنوان ضعیفه مشاهده می‌شود. اما پس از انقلاب روژاوا، زنان به جایی رسیدند که توانستند برخی از حقایق خود را ببینند و خود را بشناسند. به خصوص بعد از اینکه این زن در ارتش شرکت کرد و با داعش جنگید، پیروز شد. در کنار آن، علمی مانند ژنئولوژی وجود دارد که زنان می‌توانند بواسطه‌ی آن خود را رشد دهند. امروزه ده‌ها آموزش برای مردها توسط زنان ارائه می‌شود و در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک جای می‌گیرند که از این لحاظ زنان روژاوای کوردستان گام بلندی برداشته‌اند. هر چه بیشتر مبارزه کنند و اراده خود را بالا ببرند، آزادترند. به همین دلیل، حتی اگر جامعه مانع ما شود، ما همیشه به مبارزه خود ادامه می‌دهیم. زیرا مغز اقتدار، فکر مشترک را شامل نمی‌شود. به عنوان علم ژنئولوژی، تلاش ما در زمینه رشد زنان همواره از نظر خودبودن، هستی و معرفت ارزیابی می‌شود.»

لورین حاج از اعضای مرکز تحقیقات ژنئولوژی شهر قامشلو در پایان سخنان خود گفت: «ما به عنوان مرکز تحقیقات ژنئولوژی روزانه از خود می‌پرسیم که در جامعه چه کرده‌ایم؟ چقدر در جامعه پیشرفت حاصل شده و چه گام‌هایی در جامعه برداشته شده است. علم ژنئولوژی که امروزه در جامعه رواج پیدا کرده است، ما این را ارزیابی می‌کنیم که جامعه قبل از علم ژنئولوژی چگونه بوده و بعد از آن چه تغییراتی در آن رخ داده است. ژنئولوژی پاسخگوی مشکلات جامعه خواهد بود، این نتیجه آن است که وقتی موضوعی را ارزیابی یا مطالعه می‌کنیم از ریشه آن شروع می‌کنیم.»