راهپیمایی آزادی: آپویی‌ها در همه‌جا حضور دارند

علیه ایجاد مانع برای برگزاری راهپیمایی آزادی، نمایندگان پارلمانی هَ‌دَپ، راه را مسدود کردند. جوانان با شعار «کوه را جست‌و‌جو مکنید، آپویی‌ها در همه‌جا حضور دارند»، «اسم ما بریتان است، همراهت هستیم ای اوجالان»، راهپیمایی کردند.

در شهر آمد، راهپیمایی آزادی بسوی گَملیک برای رفع انزوا و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، با مانع روبرو شد.

در چارچوب راهپیمایی بسوی گَملیک، شهروندان از صبح روحا، مردین، سِرت، شرنخ‌ و اِلح به سوی آمد حرکت کردند. با وجود این‌که پلیس در دروازه‌ی ورودی شهر خودروها را متوقف کرد ولی شهروندان به شهر رسیدند.

در حالی که تدارکات ادامه داشتند، جمعیت از جمله بردان اوزترک، ریاست مشترک ک‌ج‌د‌ه، تونجر باکرهان، ریاست مشترک هَ‌دَپ، چیدم کیلیچگون اوچار و کسکین بایندر رؤسای مشترک د‌ب‌پ و برادر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، داخل پارک توسط پلیس محاصره شدند.

هنگامی که سیاستمداران در صدد بودند در این‌باره سخنرانی نمایند، پلیس با سپر از پوشش خبری و عکاسی خبرنگاران ممانعت به عمل آورد.

سپس، نمایندگان پارلمانی هَ‌دَپ، راه‌های بیرون پارک را بستند و راه تردد را سد کردند.

خالده تورک‌اوغلو، نماینده‌ی پارلمانی شهر آمد، به خاطر این‌که نمی‌توانند از حقوق خود استفاده نمایند شروع به اعتراض کردن نمود و گفت که آن‌ها هر میزان که حقوقمان را پایمال نمایند، ما بیش از پیش به فعالیت ادامه خواهیم داد.

جوانان به راهپیمایی پرداختند: آپویی‌ها در همه‌جا حضور دارند

جوانان همراه با تشویق و دست زدن، شعارهای «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «با جان و دل همراهت هستیم ای اوجالان»، در خیابان‌ها راهپیمایی کردند.

جوانان خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند و کسانی که در اطراف حضور داشتند با دست زدن و تشویق کردن به حمایت پرداختند. همچنین چند جوان دستگیر شدند.

بایندر: کسی قادر نیست از اراده‌ی کوردها جلوگیری نماید

کسکین بایندر، ریاست مشترک کل حزب مناطق دمکراتیک هنگامی که خواست به سخنرانی بپردازد، پلیس اعلام کرد «اطلاعیه ممنوع است» و خواستند مانع وی شوند، بایندر و جمعیت به اعتراض پرداختند.

بایندر گفت: «لازم است همگان چه در کوردستان چه در ترکیه بدانند، کسی قادر نیست کوردها را به عقب‌نشینی از اراده‌یشان وادار نماید. امروز هزاران و صدها هزار کورد در کوردستان و ترکیه به سوی گَملیک به راهپیمایی می‌پردازند. به مقاومت می‌پردازنیم و ستم را وادار می‌کنیم تا عقب‌نشینی نماید.»

چولیک

همچنین کسانی که از چولیک به سوی آمد حرکت کرده بودند، در دروازه‌ی شهر توسط پلیس متوقف گردیدند. عمر فاروق نماینده‌ی پارلمانی هَ‌دَپ، در بین جمعیت تاکید نمود، انزوا فقط بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل نشده است، بلکه بر تمامی کورد تحمیل شده است.

همچنین تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان را برای شرکت در راهپیمایی و مبارزه برای صلح و شکستن انزوا فراخواند.