در متینا فداییان سرنوشت جنگ را رقم می‌زنند

گریلاهای متینا برای حفظ خاک خود و کرامت مردم کورد هر روز با عملیات‌های خود ضربات سنگینی به ارتش ترکیه وارد می‌کنند.

مبارزه برای آزادی کوردستان سرشار از مقاومت‌ها و حماسه‌های تاریخی است. جنبش آزادی کورد نیم قرن است که برای زندگی آزاد و با عزت مبارزه می‌کند. اکنون مفهوم اشغالگری در متینا دشوار شده است. دولت ترکیه از ماه می حملات خود را افزایش داده است و می‌خواهد اشغالگری ۵ ساله خود را به نتیجه برساند.

دولت ترکیه برای اشغال کامل متینا سال‌ها به انواع راه‌های کثیف متوسل شد. دولت اشغالگر ترکیه صدها بار از تانک، توپ، پهپاد، سلاح‌های ممنوعه، سلاح‌های شیمیایی و تاکتیک‌های هسته‌ای استفاده کرد، اما به دیوار مقاومت گریلا برخورد کرد و نتیجه‌ای نگرفت. دولت ترکیه با استفاده از دروغ «از بین بردن تروریسم که تهدیدی برای مرزهای ترکیه است» از ناتو تکنیک دریافت کرد و هدف آن نابودی کل کوردستان است. بنابراین، دولت اشغالگر ترکیه هر موجود زنده‌ای را که در خاک کوردستان زندگی می‌کند «ترور» می‌کند و به همین دلیل نه تنها گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان را هدف قرار می‌دهد، بلکه باعث کشتار غیرنظامیان منطقه و غارت طبیعت کوردستان می‌شود.

خیانت همدستان

 دنیا در مقابل این همه حملات غیرانسانی و غیراخلاقی دشمن کور و کر و لال است. دولت اشغالگر ترکیه با وجود همه کمک‌های ناتو نتوانست به اهداف خود دست یابد. دشمن در مقابل مقاومت گریلا درمانده شد و این بار همکار خود خانواده بارزانی را در آغوش گرفت. در متینا، اشغالگری و خیانت با هم هستند. خانواده بارزانی در حال ساخت جاده‌هایی برای ورود اشغالگران به منطقه با خودروهای زرهی هستند. سپس برای سهولت در بمباران منطقه توسط دشمن اقدام به تخلیه روستاهای منطقه کرد. خانواده بارزانی که این را کافی ندانستند، شروع به ساخت پایگاه‌هایی برای استقرار دولت اشغالگر ترکیه در منطقه کردند. این نیز واقعیت این خانواده را برجسته می‌کند. با این خیانت، خاک باشور کوردستان به تدریج در اختیار اشغالگران قرار گرفت.

افتخار و کرامت خود را از دست داده اما چیزی به دست نخواهند آورد

اگر امروز هدف اصلی دشمن از بین بردن پ‌ک‌ک است، هدف دوم قطعاً تخریب موقعیت باشور کوردستان است. خانواده بارزانی با این همکاری چیزی جز از دست دادن کرامت خود عایدشان نمی‌شود. با وجود همه حملات، سکوت جهان و همکاری، گریلاها از مبارزه خود علیه اشغالگران کوتاه نمی‌آیند. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان مقاومت تاریخی را انجام می‌دهند. گریلا با عملیات‌های خود به حملات دشمن پاسخ می‌دهد و جان خود را فدای میهنی آزاد می‌کند. گریلاهای متینا برای حفظ خاک خود و کرامت مردم کورد هر روز با عملیات‌های خود ضربات سنگینی به ارتش ترکیه وارد می‌کنند.

گریلاها آنها را در تپه هکاری گرفتارکردند

دولت اشغالگر ترکیه می‌خواست تپه‌های استراتژیک را به دست آورده و گریلاها را محاصره کند. روحیه مقاومتی که به رهبری فرماندهان آزه و نوری یکتا در تونل‌های جنگی تپه هکاری شکل گرفت، ضربه بزرگی به اشغالگران وارد کرد. بار دیگر، آبروی دولت ترکیه با گام انقلابی به رهبری گریلاهای فدایی آمد، بنَوش و باران در سال ۲۰۲۲ از بین رفت. همچنین گام انقلابی به رهبری قهرمانانی چون رزا، حکیم، روکن، سرهلدان، کاراسنگور، سرحد و نعمان در سال ۲۰۲۳ انجام شد و ضربه سنگینی به اشغالگران وارد کرد و آنها را در تپه هکاری گرفتار کرد.

پاسخ لازم به اشغالگران داده می‌شود

گریلاها تمامی اهداف اشغالگران در تپه هکاری را منهدم کردند. همه اینها به یُمن روحیه فدایی گریلا است. علاوه بر این، مقاومت در تونل‌های جنگی تپه ارته به رهبری گریلاهایی به نام‌های رستم، شاهین، ژیان، جوان و برچم بالا گرفت. این مقاومت اثر خود را در تاریخ مقاومت خلق کورد به جای گذاشت. فدائیان رهبر آپو با یک عملیات قهرمانانه پاسخ لازم را به نیروهای اشغالگر دادند. گریلاها با مقاومت و عملیات خود بار دیگر نشان دادند که در کوه‌های آزاد جایی برای اشغالگران نیست. این مقاومت گریلا امروز نه تنها در متینا، بلکه در هر نقطه از کوردستان ادامه دارد.