تصویر

کوریشان گریلای ه‌پ‌گ: آنها نمی‌توانند اراده ما را در هم بشکنند

قندیل کوریشان گریلای ه‌پ‌گ با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه نمی‌تواند اراده گریلاها را بشکند تاکید کرد که آنها حتی اگر با کوردهای خائن همکاری کنند و حتی اگر از طرف ناتو مورد حمایت قرار گیرند باز هرگز نمی‌توانند گریلاها را شکست دهند.

قندیل کوریشان با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه سال‌هاست تبلیغ می‌کند که می‌تواند گریلاها را با پهپاد و هواپیما نابود کند گفت: «اما جنگنده‌های آنها یکی یکی در آسمان کوردستان هدف قرار می‌گیرند و سقوط می‌کنند.»

قندیل کوریشان یکی از گریلاهای ه‌پ‌گ است که در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا مقاومت می‌کند. او در مورد مقاومت گریلا با خبرگزاری فرات صحبت کرد. کوریشان به موازنه جنگ و تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط ه‌پ‌گ اشاره کرد و گفت: «دولت ترکیه در حالیکه یکی از اعضای ناتو است اما از گازهای شیمیایی و سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند. این وضعیت نشان می‌دهد که دولت اشغالگر چقدر در برابر گریلا ناتوان است.»

ما در جنگ به یک نقطه مهم رسیده‌ایم

کوریشان با بیان اینکه دولت ترکیه به رهبری آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ-ارگنکون می‌خواهد خواست خلق کورد برای رسیدن به حقوق خود را سرکوب کند گفت: «همه می‌بینند که گریلاها چگونه مقاومت می‌کنند. گریلا هر روز دارد به آنها ضربه می‌زند و دارند این اتحاد کثیف را از بین می‌برند. آنها می‌گفتند که کوردها نمی‌توانند با هم متحد شده و در برابر دشمن بجنگند. آنها می‌گفتند کورد نمی‌تواند در مقابل ارتش دوم ناتو مقاومت کند. ما به عنوان گریلای کوردستان با ارتشی که می‌گفتند «ما تاکتیک نظامی بسیار قوی داریم، ما تجهیزات پیشرفته نظامی داریم» مبارزه می‌کنیم. ما در جنگ به مرحله مهمی رسیده‌ایم. ما تجربه بسیار خوبی از جنگ داریم، اکنون می‌توانیم با انواع فناوری‌های پیشرفته مبارزه کنیم. این یک تحول عادی و ساده برای خلق کورد نیست، توسعه بسیار مهمی است.»

باور و عزم راسخی وجود دارد

قندیل کوریشان با اشاره به اینکه مقاومت و مبارزه گریلایی کار آسانی نیست گفت: «برای این کار نیاز به باور و اراده زیادی است و در عین حال برای مبارزه با تکنولوژی عصر نیاز به تفاهم و توان نظامی است. گریلا از نظر تکنیک، تخصص و حرفه‌ای بودن، اکنون هم دارای اراده است و هم استاد فن است. تاکتیک‌های خلاقانه در سخت‌ترین شرایط ایجاد می‌شوند. دشمن نمی‌تواند به راحتی به خاک کوردستان حمله کند.»

از سلاح‌های ویژه استفاده شده است

کوریشان با بیان اینکه گریلاها اکنون می‌توانند حمله هوایی دشمن را شکست دهند بیان داشت در عملیات‌های سالگرد گام اول ژوئن، از سلاح‌های ویژه استفاده کردند گفت: «این نشان می‌دهد که از تاکتیک‌ها و روش‌های جدیدی استفاده می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه هرگز نمی‌تواند اراده گریلا را سست کند حتی اگر با کوردهای خائن همکاری کند و حتی اگر از سوی ناتو حمایت شود.»

نمی‌توانند شکست‌هایشان را پنهان کند

کوریشان اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه همیشه در حال تبلیغ تاکتیک‌های جنگی خود است و همه جا در مورد پهپادها و جنگنده‌های پیشرفته خود صحبت می‌کند. او ادامه داد: «آنها گفتند که چیزی به پایان گریلا نمانده است؛ اما دیدم که چنین چیزی وجود ندارد. ما می‌بینیم که هواپیماهای شناسایی و جاسوسی آن‌ها یک به یک در آسمان کوردستان توسط گریلا هدف قرار می‌گیرند و سرنگون می‌شوند. این سطح عملیاتی و توان نظامی گریلا را نشان می‌دهد. دولت اشغالگر ترکیه دیگر نمی‌تواند شکست‌های خود را پنهان کند.»