تصویر

مشخصات شهدای متینا اعلام شد

ه‌پ‌گ مشخصات ۳ گریلای شهید را اعلام کرد و گفت‌: ‌«با شهادت خود، برای تمام رفقا و خلق‌ما به دلیل قدرتمند شدن مبارزه مبدل شدند.‌»

اعلام مشخصات شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) درباره گریلاهایی که در متینا شهید شدند، گفت‌: 

‌«در روز ۴ جولای ۲۰۲۴ طی بیانیه‌ای اعلام کردیم که براثر حملات دشمن علیه مناطق مقاومتی سَرِمتینا واقع در متینا، ۳ رفیق ما شهید شدند. در نتیجه این حملات دشمن، رفقا نَوال مردین، ژیان رِدور و دِژوار کَلَش، شهید شدند. 

رفقای ما، نوال، ژیان و دژوار که دل‌شان برای کوردستان آزاد می‌تپید و برای همین هم بی‌تردید مبارزه می‌کردند، به نمایندگان جوانان کورد شرافتمند و با ذهنیت آزاد مبدل شدند. رفقا، نوال، ژیان و دژوار که در زندگی خود، راه را برای اشغالگران و خائنان باز نگذاشته و خود را برای آزادی خلق خود فدا کردند و برای مبارزه آزادی نیز از هزینه‌ دادن ابایی نداشتند، بی‌گمان آنان به سنگ بنیادین کوردبودن آزاد و پیروز شدند. رفقا، نوال، ژیان و دژوار در بسیاری از مناطق حافظتی مدیا در جبهه مقاومت علیه اشغالگران و حملات نسل‌کشی جای گرفتند و از کرامت خلق خود دفاع کردند، آنان با شهادت خود به مدل مبارزه برای تمام رفقا و خلق ما مبدل شدند. 

به عنوان رفقای آنان ما قول می‌دهیم مبارزه‌ایی را که آنان به ما تحویل دادند، به پیروزی برسانیم و پاسخی قوی به حملات دولت قاتل-استعمارگر ترکیه و خط خیانت بدهیم. برهمین اساس ما بخصوص به خانواده‌های ارجمند رفقایمان، نوال، ژیان و دژوار و به تمام خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.‌ 

مشخصات شهدا به شرح زیر می‌باشد‌: 

نام سازمانی‌: نوال مردین

نام و نام خانوادگی‌: نودم کورت

محل تولد‌: ازمیر

نام مادر-پدر‌: فیروز - شاکر

زمان و مکان شهادت‌: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ ‌‌/ متینا

***** 

نام سازمانی‌: دژوار کلش

نام و نام خانوادگی‌: سردار دوشَرگ

محل تولد‌: آمد

نام مادر-پدر‌: بحریه - فخری

زمان و مکان شهادت‌: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ ‌‌/ متینا

***** 

نام سازمانی‌: ژیان رِدور

نام و نام خانوادگی‌: دارشین موسا

نام مادر-پدر‌: فاطمه - محمد علی

زمان و مکان شهادت‌: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ ‌‌/ متینا.‌»