در مقابل سازمان ملل حمله به کوردها محکوم گردید

در تحصن مقابل نمایندگی سازمان ملل حمله‌ی اشغال‌گرانه و حمله به مؤسسات کوردی محکوم گردید.

تحصن برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از مورخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ تا کنون هر چهارشنبه در مقابل ساختمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. در تحصن این هفته، کنشگران حملات اشغال‌گرانه‌ی جدید دولت ترکیه را به باشور کوردستان و یورش به استرک تی‌وی و میدیا هابر تی‌وی و مؤسسات کورد در بلژیک و فرانسه را محکوم کردند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، رضا چتین کایا عضو کمیته‌ی تحصن برای آزادی به کنش‌های برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و همچنین سفر اردوغان به باشور کوردستان و حملات به میادین گریلا و یورش به استرک تی‌وی و میدیا هابر تی‌وی و‌‌ دستگیری روزنامه‌نگاران در ترکیه را مورد ارزیابی قرار داد. وی تاکید نمود این حملات به یکدیگر مرتبط بوده و علیه حملات مقاومتی همه‌جانبه انجام خواهند داد.

سپس مانون کریتیناند نماینده‌ی حزب انقلابی کمونیست، بیانیه‌ای را به زبان فرانسوی قرائت نمود، وی اعلام نمود با وجود فشارهای دولت ترکیه علیه خلق کورد، کشورهای اروپایی مانند آلمان و بلژیک و فرانسه حقوق خلق کورد را نقض می‌کنند، در ادامه تاکید کرد عملیات جدید دولت ترکیه با هدف از بین بردن خلق کورد آغاز شده است، در ادامه گفت: «دولت ترکیه با حمله به روژآوا و باشور کوردستان، هیچ ارزشی برای قوانین جنگی و حقوق بشر قائل نمی‌شود. جغرافیای کوردستان و روستاها ‌و مناطق غیر نظامی را بمباران می‌کند، همچنین حملات به مؤسسات کوردی نیز افزایش یافته است. باید مؤسسات و سازمان‌های حقوق بشری و دمکراتیک علیه دولت فرانسه و بلژیک که خود را کشوری دمکراتیک معرفی می‌کنند، اعتراض نمایند.»

سپس کنش تحصن انجام شد.