فدراسیون خلق‌های کوردستانی: لازم است اساسی‌ترین مسئله روز کوردها کارزار آزادی باشد

فَد-گَل، بیانیه‌ای منتشر نموده و اعلام کرد که باید اساسی‌ترین مسئله روز کوردها کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» باشد

فدراسیون خلق‌های کوردستان (فَد-گَل)، در ارتباط با حملات نژادپرستانه ترکیه در برابر کوردها در بلژیک، بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد. در این بیانیه اعلام شده است که لازم است خلق کورد در چارچوب حقوق دمکراتیک برعلیه حملات از حقوق خود دفاع کند و گفته شد که لازم است هیچکس به درخواست‌های شخصی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد گوش فرا ندهد. 

در بیانیه فَد-گَل گفته شده: «کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» که مورخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در استراسبورگ آغاز شد، جهانی می‌شود و از طرف تمام آحاد اجتماع از آن صیانت به عمل می‌آید. کارزار ما که انزوای مطلق را تحت فشار قرار می‌دهد، با نیروی اظطراری خود بلوک فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ را از داخل و خارج در تگنا قرار می‌دهد و علیرغم تمام جنایات جنگی، قتل‌عام، قتل‌عام سیاسی و دستگیریهای دسته‌جمعی، واقعیت‌هایی هستند که نشان می‌دهد آنان نتوانستند نتیجه لازمه را بدست آورند و دلیلی شد تا بلوک فاشیست نقشه‌های تاریکی را به اجرا بگذارد. آشکار است که تلاش برای قتل‌عام خلق ما در زمان بازگشت از مراسم جشن نوروز در بلژیک هم بخشی دیگر از همین نقشه است. 

در زمانیکه این کارزار قدرتمند می‌گردد و صیانتی دسته‌جمعی از آن به عمل می‌آید، رخدادی که در بلژیک روی داد یک دام است که دولت فاشیست می‌خواهد ما را به آن دچار کند. در اروپا در زمانی که ما نتایجی مشخص از این کارزار آزادی بدست می‌آوریم . لازم است موضع‌گیری ما در برابر کسانیکه در تلاشند ما را در افکار عمومی محدود و کوچک انگارند، دمکراتیک باشد. کسانیکه می‌خواهند توده ما را به کوچه‌ها بکشانند با موضع سازماندهی شده و فلسفه مشترک ‌ما شکست خواهند خورد. همانطور که با حملات اشغالگرانه در کوردستان نتیجه‌ای را بدست نمی‌آورند، هرگز نخواهند توانست از این بازی و نقشه‌های کثیف هم نتیجه‌ای کسب کنند. بلوک فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ می‌خواهد با اخلالگری و کشاندن ما به کوچه‌ها، عملکرد شکست خورده خود در طی ۹ سال جنگ پلید را پنهان کند. 

در افق این پیشرفت‌ها، ما برای تمام خلق خود و اقشار سازماندهی شده یکبار دیگر لازم می‌دانیم که این نکات را بیان کنیم: 

*هر اتفاقی که بیفتد، ما هرگز از حقوق دمکراتیک و شیوه کنش دمکراتیک دست بر نخواهیم داشت. 

تا زمانیکه که نهادهای ما بیانیه‌های لازمه را ندهند، ما هیچ کنشی انجام نخواهیم داد. ما اجازه نخواهیم داد کسانیکه می‌خواهند اخلالگری و اعمال تحریک‌آمیز انجام دهند ما را به دام خود بکشانند و به جنگی که آنان می‌خواهند بیفتیم. 

*قبل از همه جوانان ما، تمام بخش‌های جامعه ما این بازی‌های بلوک تاریکی را شرح داده و بر اساسی دمکراتیک نارضایتی خود را نشان بدهند. 

*در وضعیتی که حمله‌ای متقابل صورت گیرد، ما فراتر از جو پانیک و دستپاچگی، شکایت خواهیم کرد و این پروسه حقوقی را دنبال خواهیم نمود.  

*ما عملکردهایی در چارچوب قانونی-حقوقی کشورهایی که در آنها ساکن هستیم انجام خواهیم داد و هراندازه که از این عملکردها آگاهی کسب شود لازم است به نهادهای سازماندهی شده ما اطلاع داده شود. باید فراخوان‌های شخصی در فضای مجازی را گوش نداده و این فراخوان‌های شخصی رسوا شوند. باید در مقابل برخوردهای اخلاگرانه که برضد روح برهه است تعمق کرده و اجازه ندهیم خشونت در خیابان‌ها گسترش داده شوند. 

خلق ارجمند؛ مسئله روز ما اینست که کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» را به صورتی دمکراتیک گسترش داده و نیرومند سازیم. از طرف دیگر موضوعات ساختگی دیگر لازم است مسئله روز ما را متاثر نکند. در این روزهای تاریخی لازم است تمام خلق‌ما و نهادهای سازماندهی شده ما با هوشیاری سلیم و مشترک حرکت کنند و برای جهت‌دهیهای اخلاگرانه و تحریک‌آمیز به ابزار مبدل نشوند. مسئله روز ما کارزار ماست. برهمین اساس ما به تمام بخش‌های سازماندهی شده و خلق خود درود می‌فرستیم و برای گسترش کارها و مبارزه خود یکبار دیگر عهد می‌بندیم.»