ک‌ج‌د‌ک-ا: دولت ترکیه در اروپا در حال تلاش‌های اخلال‌گرانه است

کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک کوردستانیان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-ا) اعلام کرد دولت ترکیه علیه خلق کورد در اروپا اخلال‌گری انجام می‌دهد و از سازمان‌های‌ کورد درخواست کرد «به جز اعتراضات دمکراتیک، هیچ راه و روش دیگری را در پیش نگیرند.»

 ک‌ج‌د‌ک-ا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله‌ی فاشیستی که در بلژیک آغاز شد و در چند شهر اروپایی گسترش یافت، با گذشت زمان دشوارتر خواهد شد.»

در بیانیه ذکر شده است، به دلیل سخنان اردوغان دیکتاتور و پروپاگانداهای اخلال‌گرانه‌ی هاکان فیدان در اروپا، گروه‌های تبهکار فاشیست‌ها از طریق شبکه‌ی اطلاعاتی و کونسولگری و مساجد دولت ترکیه سازماندهی می‌شوند، به میادین می‌آیند و روبروی جوانان کورد می‌شوند. تمامی این‌ها تلاشی است تا دستاوردهایی که از طریق مبارزات آزادی به دست آمده‌اند، خنثی شوند.

از طریق کارزار جهانی، راهپیمایی صدها هزار نفری در ۱۷ فوریه در کلن و مقاومت صدها هزار نفری در مراکز اروپا و ازدحام مراسمات نوروز، دولت ترکیه را هراسان کرد.»

ک‌ج‌د‌ک-ا تاکید کرده است این تلاش‌ها برای آزمودن صبر خلق کورد و جوانان کورد، راه را برای درگیری هموار می‌کند. در ادامه‌ی اعلام کرده است برای حفاظت از دست‌آوردها نباید راه برای تلاش اخلال‌گرانه و خواسته‌های دولت ترکیه را هموار نماییم، در ادامه گفت: «هیچ کس نباید باعث متهم شدن مبارزات برحق و مشروع ما شود. از خلق و سازمان‌ها و مجالس خود در خواست می‌کنیم، در برابر حوادث و اتفاقات موضع‌گیری نمایند و به جز اعتراضات دمکراتیک، هیچ راه و روش دیگری را در پیش نگیرند.

هیچ حمله‌ی فاشیستی و نژادپرستانه نمی‌تواند مانع مبارزات مشروع و آزادی‌خواهانه‌ی خلق کورد شود. مبارزات برحق ما پیروز خواهد شد.»