عمر اوجالان و اوزگور فائق ارول با نمایندگان سی‌پی‌تی ملاقات کردند

عمر اوجالان و اوزگور فائق ارول نمایندگان دم پارتی در مورد انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، با مقامات سی‌پی‌تی دیدار کردند.

ملاقات با سی‌پی‌تی

عمر اوجالان و اوزگور فائق  ارول نمایندگان دم پارتی با مقامات سی‌پی‌تی در استراسبورگ ملاقات کردند. آنها اطلاعاتی در مورد این دیدار به اشتراک گذاشتند.

عمر اوجالان اظهار داشت که آنها اطلاعاتی را در خصوص موضوع انزوا و اقدامات غیرقانونی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با مقامات سی‌پی‌تی در میان گذاشته‌اند. وی گفت که مقامات سی‌پی‌تی نیز به آنها گفته‌اند که آنها بدون مجوز کشور مبدا نمی‌توانند گزارش بازدید خود را با مردم به صورت عمومی به اشتراک بگذارند.

عمر اوجالان گفت که آنها به مسئولان سی‌پی‌تی یادآوری کرده‌اند که وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خلق کورد و مسئله کورد بسیار مهم است و همچنین از سی‌پی‌تی خواسته‌اند در این مورد حساس بوده و ترکیه را تحت فشار قرار دهند.

باید سی‌پی‌تی به وظایف خود عمل کند و مؤثر باشد

اوزگور فائق ارول نیز که در دیدار با رئیس سی‌پی‌تی و سایر مقامات شرکت کرده بود بیان داشت که وقتی شرایط در امرالی در نظر گرفته می‌شود، سی‌پی‌تی ماموریت و وظایفی دارد چرا که سی‌پی‌تی به مدت ۲۵ سال این زندان را تحت نظر و بازدید دارد.

اوزگور فائق  ارول با اشاره به اینکه موضع کنونی سی‌پی‌تی که با سکوت خود در سیاست انزوا، راه را برای ترکیه باز می‌کند اظهار داشت که انتقادات خود در این زمینه را به سی‌پی‌تی اعلام کرده‌اند و گفت: «باید موضعی نشان داده شود که نگرانی‌ها در مورد آقای اوجالان و خلق کورد که پیگیر وضعیت عبدالله اوجالان هستند، برطرف شود. در این زمینه ما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.»