ه‌ب‌د‌ه: بیایید مقاومت در برابر اشغالگری را افزایش دهیم!

ه‌ب‌ده طی بیانیه‌ای با اشاره به حملات دولت اشغالگر ترکیه، گفت: «فاشیسم باید بداند که جنگ به شهرها خواهد رفت. بیایید علیه فاشیسم به خیابان‌ها بیاییم و آنها را پاسخگو کنیم.»

بیانیه‌ی ه‌ب‌ده

در بیانیه کتبی کمیته اجرایی جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ه‌ب‌د‌ه) آمده است: «فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ برای جلوگیری از تأثیر بحران اقتصادی و روحیه‌ای که مردم از شکستش در انتخابات گرفتند، حمله اشغالگری خود به سرزمین‌های کوردستان را تسریع کرده است. در این چهارچوب راه‌اندازی عملیات علیه منطقه متینا نشان می‌دهد که دولت فاشیست از حمایت خاص نیروهای بین‌المللی برخوردار شده است.»

"مقاومت گریلا در طول این روند از اهمیت تاریخی برخوردار است"

عبارات زیر نیز در بیانیه آمده است:

«عملیات علیه مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی کورد در اروپا همزمان با عملیات متینا و همچنین سفر اردوغان به عراق نشان می‌دهد که اتحاد شیطانی برای خفه کردن مبارزات آزادی کوردها در چنین روندی ایجاد شده است.

این اتحاد توسط ناتو حمایت می‌شود و مستقیماً توسط دولت آک‌پ-م‌ه‌پ اجرا می‌شود. در اینجا پ‌دک به ویژه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند و به دولت اردوغان در خفه کردن مبارزات آزادی کوردها چک سفید می‌دهد. از طریق روابطی که با آنها برقرار می‌کند به اشغالگران مشروعیت می‌بخشد.

هدف حملات اشغالگرانه دولت اردوغان اشغال تمام سرزمین‌های باشور کوردستان است. آنها تلاش می‌کنند از طریق جنایات جنگی، استفاده از مواد شیمیایی و کشتار غیرنظامیان منطقه را خالی از سکنه کنند. از این نظر، سیاست اشغالگری در منطقه به ویژه با حمایت پ‌دک قادر به ماندگاری است.

گریلاهای آزادی که در کوهستان‌ها در برابر این سیاست‌های جنگی کثیف فاشیسم مقاومت می‌کنند، با مواضع اراده‌ای و مصمم خود به فاشیسم امتیاز نمی‌دهند و برای آزادی مردم می‌جنگند. ما به عنوان ه‌ب‌د‌ه می‌خواهیم بار دیگر بر اهمیت تاریخی مقاومت گریلا تأکید کنیم که با وجود انواع برتری‌های فنی دشمن همچنان مصمم هستند.

"جنگ به شهرها منتقل خواهد شد!"

فاشیسم که اجازه کوچکترین حرکتی در شهرها نمی‌دهد و از این می‌ترسد، باید بداند که جنگ به شهرها کشیده می‌شود. مبارزان جنبش انقلابی متحد خلق‌ها نشان دادند که جنگ به کوهستان محدود نمی‌شود، بلکه با عملیات‌های خود در کانون‌های سرمایه‌داری، کابوس فاشیسم است.

برای توقف و شکست فاشیسم باید در صفوف انقلاب متحد سازماندهی کنیم و خیابانها را به میدان مقاومت تبدیل کنیم. تنها زبانی که حکومت فاشیستی می‌فهمد، زبان کنش انقلابی است. بر این اساس در همه مناطقی که حضور داریم باید از مقاومت گریلایی صیانت بعمل آوریم.

با عملیات‌های مبارزان‌مان در شهرها باید به دشمن اشغالگر نشان دهیم که هیچ جا در امان نیست. امروز روز افزایش مقاومت همه جانبه برای مبارزه برای آزادی و شعله‌ور کردن آتش انقلاب متحد است.

"فاشیسم از سکوت قدرت می‌گیرد"

به عنوان ه‌ب‌د‌ه، فراخوان ما به جنبش انقلابی متحد اینست که در همه مناطقی که هست مقاومت در برابر فاشیسم و ​​سازماندهی عملیات‌های انقلابی را گسترش دهند. فاشیسم از سکوت و بی‌عملی نیرو می‌گیرد.

بیایید علیه فاشیسم به خیابان بیاییم، آن را پاسخگو کنیم، بیایید رویاهای اشغالگران را به کابوس تبدیل کنیم. فراموش نکنیم که صیانت کردن از مقاومت گریلاهای آزادی و عملیات‌های ما در شهرها، دیوار سکوت ایجاد شده توسط فاشیسم را ویران خواهد کرد.

همه باید با وقوف بر مسئولیت این روند تاریخی وارد عمل شوند و برای سازماندهی عملیات‌های انقلابی در مناطق خود پیش‌قدم شوند.»