ه‌پ‌گ مشخصات ۲ گریلای شهید را اعلام کرد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات این دو گریلای شهید گفت: «رفقای ما بریتان و گارزان به فدائیان نمونه آپویی مبدل شوند که با حساسیت خود در صیانت بعمل آوردن از وظایف دوره توانستند احترام همه رفقایشان را جلب کنند.»

بیانیه‌ی ه‌پ‌گ

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اطلاعات زیر را در مورد گریلاهای شهید به اشتراک گذاشته است.

در ۹ مارس ۲۰۲۴ رفقای ما بریتان و گارزان در حمله دشمن در منطقه شهید دلیل زاگرس در غرب زاپ به شهادت رسیدند.

رفقای ما بریتان و گارزان که از مبارزان فداکار مراحل سخت بودند، سالها در مناطق آواشین، زاپ، متینا و هفتانین که حملات دشمن شدید بود با مبارزه‌ای غیرقابل مهار، به حملات نسل‌کشی دشمن پاسخ دادند. رفقای ما بریتان و گارزان که همواره با قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه هدفشان این بود که مبارزات آزادی‌خواهانه مردم ما را به پیروزی برسانند، در این راه از هیچ فداکاری دریغ نکردند و بی‌تردید جنگیدند. در نهایت در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ که در آن مستقر بودند، در هر مکان و موقعیتی که نیاز بود، از مقاومت در تونل‌های جنگ تا جنگ تیم‌های گریلایی نیمه حرکتی (سیار) که ضربات سنگینی به دشمن وارد شد، موفق شدند مبارزه کنند. رفقای ما بریتان و گارزان که با اعتقاد به پیروزی بر شور و شوق رفقای خود افزوده بودند، به فدائیان نمونه آپویی مبدل شوند که با حساسیت خود در صیانت بعمل آوردن از وظایف دوره توانستند احترام همه رفقایشان را جلب کنند.

این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده‌های ارزشمند همرزمان بریتان و گارزان تسلیت می‌گوییم و قول می‌دهیم که اهداف و رویاهای رفقای خود را در کوردستان آزاد زنده نگه داریم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: بریتان شمسه

نام و نام خانوادگی: زینب یاقوت

محل تولد: اِلیح

نام مادر - پدر: نیهان- عبدالکریم

تاریخ و محل شهادت: ۹ مارس ۲۰۲۴/ زاپ

*** ***

*** ***

نام سازمانی: گارزان تولهلدان

نام و نام خانوادگی: گارزان شیخ

محل تولد: کوبانی

نام مادر- پدر: عایشه-محمد

تاریخ و محل شهادت: ۹ مارس ۲۰۲۴ / زاپ

*** ***

***** *****