خالصه آکسوی پس از یک سال آزاد شد

خالصه آکسوی که استخوان‌های پسرش عگید ایپک توسط محموله در جعبه به او تحویل داده شد و بر اساس اظهارات یک معترف دستگیر شده بود، یک سال بعد آزاد شد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده خالصه آکسوی که در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ بر اساس اظهارات اعتراف‌کننده‌ای به نام امید آک‌بییک بازداشت شده بود برگزار شد.

در جلسه‌ای که در دهمین دادگاه کیفری عالی دیاربکر برگزار شد، دادستانی خواستار ادامه اسارت خالصه آکسوی شد. وکیل مدافع نیز درخواست آزادی کرد.

دادگاه تصمیم به آزادی خالصه آکسوی به دلیل عدم شک به فرار گرفت و جلسه بعدی را به ۱۸ سپتامبر موکول کرد.

خالصه آکسوی به ویژه پس از اینکه استخوان‌های پسر گریلایش در جعبه به او تحویل داده شد، در بحث روز جای گرفت. عگید ایپک که در سال ۲۰۱۰ به صفوف نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) ملحق شد، در سال ۲۰۱۷ در جریان درگیری به شهادت رسید و خانواده او برای دریافت پیکر فرزندشان سه سال منتظر نتایج دی‌اِن‌اِی بودند. استخوان‌های گریلا ایپک در بسته‌ای از دادگاه دیاربکر در آوریل ۲۰۲۰ در ازای امضا به پدرش تحویل داده شد. دایه خالصه آکسوی در آن روز گفته بود: «در حالی که من منتظر پرونده بودم، آنها به بسته‌ای که روی زمین افتاده بود اشاره کردند و گفتند: "استخوان‌های شما رسیده است." شوکه شدم. آنها با محموله پستی استخوان‌های پسرم را فرستادند. بسته را پس از امضا کردن برداشتم و با تاکسی به خانه رفتم.»