‌‌«پ‌ی‌ک‌: قیام در برابر اشغالگران یک تکلیف است‌»

ریاست کل پ‌ی‌ک، حکمت سربلند بیان داشت که در مقابل حملات اشغالگری دولت ترکیه برعلیه منطقه متینا، موضع‌گیری برای کوردها یک تکلیف است.‌»

حملات اشغالگرانه ترکیه

ریاست کل حزب اسلامی کوردستان ‌(پ‌ی‌ک) بیان داشت که احزابی که درباره اشغالگری ترکیه قیام نکرده و در این اشغالگری مشارکت می‌کنند، در برابر تاریخ باید حساب پس بدهند.

ریاست کل پ‌ی‌ک، حکمت سربلند با خبرگزاری فرات ‌(‌‌ANF) صحبت کرد و ابراز نمود که هدف اساسی نقشه‌های اشغالگری دولت ترکیه ازمیان برداشتن وضعیت سیاسی باشور کوردستان است. سربلند اشاره کرده که موضع‌گیری مشترک احزاب سیاسی برعلیه حملات اشغالگری در سطح تاریخی اهمیت دارد و گفت، احزابی که در مقابل این نقشه‌ها قیام نکرده و در آن مشارک کنند باید در برابر تاریخ حساب پس دهند.

می‌خواهند این وضعیت سیاسی را از میان بردارند

سربلند اعلام کرد،‌ حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ بدلیل شکست در انتخابات بسیار در تنگنا قرار گرفته است، برای اینکه تاثیرات این شکست را کاهش دهد به ایجاد موجی جدید از شوونیسم دست زده است و گفت‌: ‌«از طرفی دیگر دستاورد و سیاست خلق کورد روز به روز نیرومندتر می‌گردد. برای از میان برداشتن دستاوردهای کوردها از نقشه‌های اشغالگرانه دست بردار نخواهند شد. با دوئل بسیاری دیدار می‌کنند. با حکومت عراق و کوردستان فدرال نیز برهمین اساس دیدار و گفتگو کرده و معاملاتی صورت می‌دهند.به همین دلیل خلق کورد برعلیه این موارد باید با ذهنیت ملی و به یقین رساندن اتحاد ملی حرکت کند. قیام در مقابل این دولت اشغالگر و نشان دادن موضع در برابر آن برای تمام کوردها یک تکلیف است. دولت ترکیه نه تنها به پ‌ک‌ک حمله می‌کند، نه تنها به باشور حمله می‌کند بلکه هدف اساسی دولت ترکیه نابودسازی تمام دستاوردهای باشور کوردستان است، از میان برداشتن تمامی خلق کورد است. می‌خواهند وضعیت سیاسی در باشور کورستان را از میان بردارند.

تمام کوردها هدف دولت ترکیه هستند

سربلند بیان داشت که دولت ترکیه دستاورهای کوردها را برای بقای خود به مثابه یک تهدید می‌بیند و گفت‌: ‌«بدین دلیل است که در میان احزاب و مناطق هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود. به تمام کوردها حمله می‌کند. اگر دربرابر این حملات به مثابه احزاب کوردی،‌ همه یک موضع مشترک نشان ندهیم، باید در مقابل تاریخ حسابی بزرگ پس بدهیم. احزاب کوردی که در سراسر جهان وجود دارند باید یک دیپلماسی مشترک انجام دهند. این حملات تنها برعلیه پ‌ک‌ک نیست،‌ باید هیچکس این مهم را اشتباه درک نکند. هدف، تمام دستاوردهای کوردهاست. هر نیرو و حزبی در برابر این حملات سکوت کند در مقابل تاریخ مسئول خواهد بود. خلق کورد در سده ۲۱ دارای نیرو و سازماندهی است. دولت ترکیه بخوبی این مورد را می‌داند. قیام آغشته با روح ملی، خلق ما را پیروز خواهد کرد.