تحصن برای عدالت: این تصویر مایه شرمساری وزارت است

امینه شن‌یاشار با وجود موانع پلیس به تحصن برای عدالتش در مقابل وزارت دادگستری ترکیه ادامه داد. گَرگَرلی اوغلو نماینده پارلمانی دَم پارتی گفت: «اینجا مادری در مقابل وزارت دادگستری عدالت می‌خواهد. این تصویر برای شرمساری این وزارت کافی است.»

تحصن برای عدالت امینه شن‌یاشار

تحصن برای عدالت امینه شن‌یاشار که همسر و دو پسرش در سال ۲۰۱۸ توسط اعضای آک‌پ در منطقه پرسوس (سوروچ) روحا به قتل رسیدند، در هفتاد و هفتمین روز خود در مقابل وزارت دادگستری آنکارا ادامه یافت. پلیس که می‌خواست از تحصن برای عدالت امینه شن‌یاشار که به همراه پسرش فرید شن‌یاشار، نماینده پارلمانی استان روحا از حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دَم پارتی) به جلوی وزارتخانه رفته بود جلوگیری کند، جلوی این وزارتخانه را با موانع و وسایل نقلیه مسدود کرد، اما پس از مقاومت امینه شن‌یاشار، موانع برداشته شد.

"این تصویر مایه شرمساری برای وزارت است"

امینه شن‌یاشار که از پارلمان ترکیه به جلوی این وزارتخانه رفته بود، بار دیگر خواستار آزادی پسرش شد و اظهار داشت که تا آزادی پسرش به تحصنش برای عدالت ادامه خواهد داد.

عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو، نماینده پارلمانی کوجا‌علی از دم پارتی که از خانواده شن‌یاشار دیدن کرده بود، اظهار داشت که فرید شن‌یاشار بارها این بی‌عدالتی را در مجلس بیان کرد، اما به دلیل موجه بودن مبارزه شن‌یاشار از سوی نمایندگان آک‌پ سعی گردید ساکت شود و گفت: «این باید وظیفه همه ما برای تامین این عدالت باشد. من از اینجا ۸۵ میلیون نفر را فرامی‌خوانم. اینجا مادری در مقابل وزارت دادگستری عدالت طلب می‌کند. همین تصویر برای شرمساری این وزارتخانه کافی است. همه اینها مایه شرمساری وزارت دادگستری است که می‌گوید عدالت را اجرا می‌کند و به هزاران سؤال ما پاسخ نمی‌دهد». گرگرلی‌اوغلو خاطرنشان کرد که باید یک محاکمه عادلانه برگزار شود و جنایتکاران واقعی باید مجازات شوند.