برگزاری جشن نوروز در دمشق و بیروت

کوردستانی‌ها در دمشق و بیروت با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حلی سیاسی برای مسئله کوردستان» نوروز را جشن گرفتند.

نوروز ۲۰۲۴

هزاران کوردستانی در مراسم جشن نوروز که از طرف حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) و کنگره استار در لبنان سازماندهی شده بود شرکت کردند.

در ابتدا مادران شهدا آتش نوروز را برافروختند. پس از آن از طرف کنگره استار، پ‌ی‌د، وقف اجتماعی و فرهنگی نوروز و جوانان انقلابی سخنرانی‌‌هایی ایراد شد.

سخنرانان، نوروز تمام خلق‌هایی که برای آزادی مبارزه می‌کنند را تبریک گفتند.

پس از سخنرانی‌ها گروه ولات روژ و گروه شهید روژین رقص‌های کوردی اجرا نمودند و هنرمندان دیگری هم آهنگ و آواز برای حاضرین سرودند.

دمشق

پ‌ی‌د در شام با مشارکت هزاران نفری مراسم جشن نوروز را برگزار کرد. پس از اینکه مادران شهدا آتش نوروز را برافروختند، مشارکت کنندگان به بیانات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در ارتباط با نوروز ابراز داشته بود، گوش سپردند.

سپس حسن عبدالله از اعضای پ‌‌ی‌د و از اعضای کنگره استار، نوروز خلیل همچنین عضو مجلس خانواده‌های شهدا چیهان درباره نوروز سخنرانی کردند.

سخنرانان نوروز را به عبدالله اوجالان و گریلاها تبریک گفتند.

هنرمندان: عمر کوبانی، مدیا رامان، عماد حسن، ریبر وحید و غریب عبدالله در این مراسم شرکت کردند و گروه شهید دلیلا و گروه شهید سرحد آهنگ‌های خود را برای شرکت‌کنندگان اجرا کردند.