دَم پارتی: خلق اجازه‌ی قیوم و توقیف حزب را نخواهد داد

خالده ترک‌اوغلو سخنگوی مجلس زنان دَم پارتی اعلام کرد، خلق اجازه‌ی قیوم و توقیف حزب را نخواهد داد و گفت: «ما در همه جا پارادایم آزادی‌خواهی زن که آقای اوجالان بنیان‌گذار آن است را اجرا خواهیم کرد.»

رؤسای زن شهرداری‌های حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ارزیابی نتایج انتخابات و خط‌مشی مبارزات سیاسی در آینده، در مرکز کل این حزب جلسه‌ای برگزار کردند.

خالده ترک‌اوغلو سخنگوی مجلس زنان دَم پارتی اعلام کرد، حکومت سال‌هاست سعی در از بین بردن سیستم ریاست مشترک را دارد، اما زنان در این انتخابات پاسخ مناسبی را به حکومت دادند، سیستم ریاست مشترک را به پیروزی رساندند و سیاست تقلب و ناعدالتی و قیوم شکست خورد.

خالده بر این تاکید نمود که حکومت این پیروزی را هضم نکرد و عملیات ضد زنان را افزایش داد، قتل و خشونت علیه زنان و فرار مجرمین از مجازات افزایش یافته است. وی در ادامه گفت: «دَم پارتی، حزب زنان و جوانان و کارگران و زحمتکشان و فقرا است، افرادی که با تهدید توقیف حزب و منصوب کردن قیوم، شهرداری‌ها را تهدید می‌کنند، باید خوب بدانند که زنان و خلق‌ها چنین اجازه‌ای نخواهند داد.»

خالده با توجه به شکنجه نمودن زندانیانی که برای رفع انزوای امرالی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، گفت: «بار دیگر به وزارت دادگستری هشدار می‌دهیم و می‌گوییم، موضع‌گیری علیه انزوا جرم نیست، باید مجازات زندانیان پایان یابد.»

خالده ترک‌اوغلو به حملات علیه مطبوعات آزاد و دستگیری روزنامه‌نگاران کورد توجه کرد و گفت: «حمله به مبارزان عرصه‌ی مطبوعات آزاد را شدیدا محکوم می‌کنیم.»

خالده تاکید کرد که زنان باید علیه سیاست انزوا و جنگ به مبارزه بپردازند و گفت: «لازم است پارادایم آقای اوجالان در همه‌ جا ترویج و پیاده گردد. این مبارزه، مبارزه برای نان و آزادی و برابری و حیات آزاد است. مبارزه‌ی عدالت‌خواهی است.» همچنین اعلام نمود انزوا مبنای تمامی بحران‌های این کشور است، اصرار بر انزوا و خشونت به معنای گسترش فقر و گرسنگی است.

در پایان تاکید نمود، خط‌مشی مبارزات زنان، خط‌مشی سوم علیه سیاست انکار و تبعیض مردسالاری است، به معنای بنیان نهادن حیاتی به دور از خشونت است.