به حمله دولت ترکیه اعتراض شد

سازمان سارا،‌ حلمه دولت اشغالگر ترکیه علیه منطقه کوبانی را محکوم کرد و فراخوان داد که باید یک موضع شفاف اتخاذ شود.

دیروز در سالگرد بنیانگذاری جمعیت زنان کوردستان ‌(ک‌ژ‌ک)، پهپادهای ارتش اشغالگر ترکیه یک خودرو را در روستای انبته از توابع کوبانی را هدف گرفت. علی مصطفی عثمان و همسر او هلیمه محمد عثمان که در این خودرو حضور داشتند. مجروح شدند.

در ارتباط با این رخداد، سازمان سارا مستقر در کوبانی یک بیانیه صادر کرد. عضو کنگره استار، پیمان علوش این بیانیه را در مقابل ساختمان سازمان سارا، قرائت کرد.

در این بیانیه گفته شد‌: ‌«دیروز مدیر سازمان سارا و همسر او توسط دولت فاشیست ترکیه هدف گرفته شدند و به سختی مجروح شدند. آنهم در روزی که ۱۹مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک جشن گرفته شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

در ادامه این بیانیه ابراز داشته شده‌‌: ‌«ما تمام خلق خود در شمال و شرف سوریه،‌ جنبش‌ها، سازماندهای زنان، تمام زنان و تمام احزاب‌سیاسی را فرا می‌خوانیم که در برابر چنین وقایع به‌دور از معیارهای اخلاقی و به‌خصوص علیه زنان، بدون پاسخ نمانند و موضع خود را مشخص کنند.‌»

شهبا

سازمان مبارزه برضد خشونت علیه زنان سارا،‌ واقع در منطق احداث شهبا این حمله را محکوم نمود. عضو سازمان سارا،‌ تکوشین محمد بیانیه را قرائت کرد.

در این بیانیه سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر اینچنین حملات، محکوم شده و اشاره داشته شده که باید هرکسی برعلیه این حملات،‌ مسئولیت‌های خود را به انجام برساند.