گرامی‌داشت یاد شهید گارزان تولهلدان در کوبانی

بستگان شهید ه‌پ‌گ،‌ گارزان تولهلدان اعلام کردند که آنان به شهادت گارزان سربلند بوده و گفتند‌: ‌‌«گارزان مبارزه پدر و عموی خود را ادامه داد، یقینا هزاران جوان نیز راه او را دنبال کرده و پیروز خواهند شد.‌»

یادبود شهید

مورخ ۱۵ آوریل، نیروهای مدافع خلق ‌‌‌‌‌(ه‌پ‌گ) در بیانیه خود مشخصات گریلا گارزان تولهلدان ‌(گارزان شیخ) را که مورخ ۹ مارس ۲۰۲۴ در منطقه غرب زاپ شهید دلیل زاگرس براثر حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه شهید شده بود را آشکار کرد. عمه و برادر شهید گارزان تولهلدان با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرده و اعلام داشتند که هزاران جوان راه شهید گارزان را ادامه خواهند داد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

‌«گارزان از میان ما رفت اما هزاران نفر راه او را ادامه خواهند داد»

عمه شهید گارزان تولهلدان،‌ فاطمه شیخ بیان داشت که یک گارزان از میان ما رفت اما هزاران جوان راه گارزان را ادامه خواهند داد و گفت‌: ‌‌‌«ما یقینا به پیروزی خواهیم رسید،‌ این امری دور نیست،‌ شهید گارزان پسر شهداست. پدر او شهید است. در جنگ کوبانی پدر گارزان سلاح برداشته و برای دفاع از خاک خود عهد بست. براساس قولی که داده بود ایستادگی کرد و تا به زمان شهادت مبارزه خود را ادامه داد. گارزان هم برای اینکه انتقام پدر خود را بگیرد، قول داد که به عضویت صفوف آزادی درآید. پس از ۷ سال براساس مقاومت او در کوهستان‌‌های آزاد، گارزان هم به پاک‌سرشت‌های آزاد پیوست و شهید شد. برای پیروزی این آرمان چه هزینه لازم باشد ما برای آن آماده‌ایم. ما آزادی خود را عملی خواهیم نمود.»

‌«نام او گارزان تولهلدان است، مطمعنا انتقام او را خواهیم گرفت»

برادر شهید گارزان،‌ اوجالان شیخ نیز چنین گفت‌: ‌«گارزان رهرو پدر خود است. به یک جوانمرد مبدل شد. گارزان برای اینکه انتقام پدرمان و عموی ما را بگیرد به مبارزه پرداخت. گارزان تا به آخر جنگید. گریلاهای ما در شرایطی بسیار سخت و دشوار مقاومت می‌کنند. گرانبهاترین چیز جان آنان است که آن را نیز برای آرمان آزادی فدا می‌کنند. ما تا به آخر از مقاومت گریلاها صیانت خواهیم کرد. رهبر آپو، گریلاها و خانواده‌های شهدا سلامت باشند. نام او گارزان تولهلدان است، ماهم انتقام او را خواهیم گرفت.»

‌«این مبارزه با یک کس آغاز شد و میلیون‌ها نفر از آن صیانت می‌کنند»

شهروندی به نام فاطمه اسماعیل، بیان داشت که گارزان سلاح پدر خود را برای انتقام برداشت و گفت‌: ‌«گارزان به رهرو آزادی مبدل شد. محمد پدر شهید تولهلدان است،‌ در زمان حمله تبهکاران داعش به کوبانی از همه ملک خود دست کشید  و گفت زادگاه من اشغال می‌شود و برای دفاع از وطن خود سلاح را برداشته و در مقاومت شرکت جست. در این مقاومت حماسی او شهید شد. امروز هم گارزان پس از مقاومتی عظیم در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترکیه شهید شد. این دوئل فاشیست و سلطه‌گرا،‌ از زمان ظهور جنبش آزادی  کورد تا به حال می‌گویند که ما آنان را نابود خواهیم کرد. در کوهستان‌ها هم به همان شیوه و همان روش حمله می‌کنند، اما دوباره شکست خوردند. ما با یک نفر، با رهبر‌ آپو آغاز کردیم و به مثابه یک آتشفشان منفجر شده و میلیون‌ها نفر هشیار شدند. میلیون‌ها نفر در پیرامون فکر رهبر آپو گردهم آمدند.‌»

فاطمه اسماعیل،‌ در پایان سخنان خود چنین فراخوانی داد‌: ‌«دیگر کارد به استخوان رسیده است. باید مادران ما در هر ۴ بخش کوردستان قیام کنند. بخصوص مادران ما در باشور کوردستان‌؛ ما می‌گوییم که هشیار باشید و به دام فاشیسم نیفتید. در کدام وطن آرامگاه شهدا تخریب می‌شود.در روز عید، فاشیسم دولت ترکیه آرامگاه شهدا را تخریب می‌کند. آنان حتی از استخوان‌‌های فرزندان ما هم می‌ترسند. هستی ما از وجود تفکرات رهبر آپو نشات می‌گیرد، ما مبارزه خواهیم کرد. زنده‌باد کورد و کوردستان.‌‌‌‌»