تصویر

ه‌پ‌گ یاد شهدای منطقه آواشین را گرامی داشت

ه‌پ‌گ با گرامی‌داشت یاد ۳ گریلایی که در آواشین به شهادت رسیدند، گفت: «رفقای ما شَوین، ساریا و علی این مقاومت را گسترده‌تر کردند و با میل به مبارزه و مشارکت بی‌حسابشان نام خود را در تاریخ مبارزات ما ثبت کردند.»

شهدای آواشین

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در خصوص این شهدا گفت:

 «دولت قاتل و ستمگر ترکیه از انواع تکنیک‌ها علیه گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان استفاده می‌کند، اما نمی‌تواند در مقابل اراده قوی مبارزان آپویی به هدف خود برسد. دولت ستمگر ترکیه ضربات سنگینی را در مقابل مقاومتی که انجام می‌شود، متحمل می‌گردد. تاکتیک‌های زمانه که گریلاها با خلاقیت و شجاعت از آن استفاده می‌کنند به وحشت شبانه اشغالگران تبدیل شده است. مقاومت مبارزان وفادار آپویی که در تاریخ سابقه نداشته است، بی‌شک مرهون مبارزات و مجاهدات شهدای ماست. رفقای ما شَوین، ساریا و علی می‌خواستند پارادایم آپویی را در تمام جنبه‌های زندگی به اجرا درآورند و مقاومت را افزایش دادند. رفقای ما با میل به مبارزه و مشارکت بی‌حساب‌شان به مبارزان آپویی تبدیل شدند که نام خود را در تاریخ مبارزات ما ثبت کردند.

 همرزمان ما در منطقه آواشین در عملیات‌های زیادی شرکت داشتند و در میان تلاش مضاعف به خصوص برای آماده‌سازی تونل‌های جنگی و آموزش همرزمان خود بودند. آنان با مواضع پیگیرانه و مصمم خود در خط پ‌ک‌ک و پاژک، در برابر حملات دشمن سازش نکردند و با روحیه و اعتماد به نفس فراوان به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کردند. این مبارزان آپویی که رمز پیروزی بودند، همواره خود را مدیون مردم و شهدای ما دانسته و به وظایف خود عمل کرده‌اند.

 ابتدا به همه مردم میهن‌دوست کوردستان، به خانواده‌های کسانی که مبارزانی چون شوین، علی و ساریا در به مبارزات آزادیخواهانه مردم ما تقدیم کردند، تسلیت می‌گوییم. ما عهد خود را تکرار می‌کنیم که پرچم مبارزه‌ای که شهدا برای ما به جای گذاشتند را با پیروزی تاجدار کنیم.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

 نام سازمانی: شَوین آمد

 نام و نام خانوادگی: اوزلم برفه

 محل تولد: جولمرگ

 نام مادر - پدر: زینب - رشید

 محل و تاریخ شهادت: ۲۷ جولای ۲۰۱۷ / آواشین

****

نام سازمانی: علی چیچک جودی

 نام و نام خانوادگی: حاجی سزر

 محل تولد: شرنخ

 نام مادر - پدر: غوربت - شهموس

 محل و تاریخ شهادت: ۲۷ جولای ۲۰۱۷ / آواشین

****

 نام سازمانی: ساریا روناهی زاگرس

 نام و نام خانوادگی: لیلا آوجی

 محل تولد: مردین

 نام مادر - پدر: زهرا - صالح

 محل و تاریخ شهادت: ۲۷ جولای ۲۰۱۷ / آواشین‌.‌»