تصویر

کنگره استار: با قدرت زنان به دولت و اقتدار پایان خواهیم داد

کنگره استار با صدور بیانیه‌ای علیه حکم اعدام دو زن کورد و مدافع حقوق زنان، پخشان عزیزی و شریفه محمدی، گفت: «ما در مقابل تمامی جنایات علیه زنان می‌ایستیم و مبارزه خود را افزایش می‌دهیم.»

شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران، دو زن کورد و مدافع حقوق زنان، پخشان عزیزی و شریفه محمدی را به اعدام محکوم کرد. کنگره استار کانتون فرات بیانیه‌ای علیه این مجازات در سطح شمال و شرق سوریه صادر کرد. کنگره استار تصریح کرد که با شعار «ژن ژیان آزادی» به اقتدار علیه زنان پایان خواهند داد. 

این بیانیه توسط پیمان علوش عضو شورای هماهنگی کنگره استار کانتون فرات قرائت شد. 

 بیانیه به شرح زیر است:

 «در شمال و شرق سوریه انقلاب مردمی با رهبری زنان آغاز شد. این انقلاب تبدیل به انقلاب بشریت شد. در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط برای آنکه جوامع بتوانند در کنار هم زندگی آزاد و برابر داشته باشند، با فلسفه رهبر بشریت، رهبر آپو ملت دموکراتیک تأسیس شد و همه مردم منطقه خود را در نظام ملت دموکراتیک قرار دارند.

در سراسر جهان، زنان هر روز به قتل می‌رسند و مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. برای اینکه جامعه و مردم بتوانند آزادانه و مسالمت آمیز با هم زندگی کنند، قطعا باید با هم مبارزات مشترک انجام دهند. به ویژه به عنوان یک زن، وظیفه اصلی صیانت از مبارزات زنان است. در روژهلات کوردستان و ایران، همه زنان با قیام «ژن ژیان آزادی» به «ژینا امینی» تبدیل شدند. زنان سراسر جهان از قیام «ژن ژیان آزادی » صیانت کردند. رژیم ایران علیه زنان جنایت می‌کند. همه نهادهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر و دموکرات چشم بر اقدامات رژیم اعدام می‌بندند. زن هرگز نباید بردگی را برخلاف میل خود بپذیرد. زنی که آزادی را در دل و ذهنش پرورش داده است، یک باردیگر به گذشته برنمی‌گردد. زنان اکنون دارای ایدئولوژی، عقیده، حزب و ارتش هستند.  

ما صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی را به شدت محکوم می‌کنیم. ما از رژیم اعدام می‌خواهیم که فوراً دست‌های کثیف خود را از زنان بکشد. بلافاصله احکام صادره در مورد زنان را متوقف کنید. همچنین از وریشه مرادی اطلاعی در دست نیست. با این کار نگرانی‌ها بیشتر می‌شود. ما در سطح جهان و خاورمیانه مبارزه خود را علیه انواع جنایات علیه زنان افزایش خواهیم داد. مبارزه بزرگی در خاورمیانه و جهان برای جلوگیری از اعدام افراد لازم است. ما به عنوان زنان این مبارزه را رهبری می‌کنیم. تا آخر در برابر انواع ظلم و ستم دولت مرداسالار مبارزه خود را افزایش داده و گسترش خواهیم داد.»