ک‌ژک: امید و آزادی را در برابر فاشیسم، استعمار و خیانت بالا ببریم!

با گرامیداشت سالگرد انقلاب ۱۹ جولای روژاوا، هماهنگی ک‌ژک از همه خواست تا مبارزه برای امید، آزادی و برابری علیه فاشیسم، استعمار و خیانت در کوردستان را گسترش دهیم، در آغوش بگیریم و مشترکا از آن دفاع کنیم.

بیانیه ک‌ژک در رابطه با انقلاب روژئاوا

هماهنگی ک‌ژک بیان کرد: «انقلاب روژاوا، علیه نظام سرمایه‌داری که هدف آن تبدیل قرن بیست و یکم به قرن جنگ و قتل‌عام است، به امیدی برای همه بشریت تبدیل شده و ثابت کرده است که یک زندگی دموکراتیک و آزاد امکان‌پذیر است. انقلاب زنان روژاوا که در پرتو پارادایم دموکراتیک، اکولوژیک و آزادیخواهانه زنان با بیست سال تلاش رهبر آپو برای مردم روژاوا شکل گرفته است، دوازدهمین سال خود را به پایان رسانده و وارد سیزدهمین سال خود می‌شود. ۱۲مین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای روژاوا را به مادران گرانقدر، جانبازان، همه زنان و خلق‌هایی که بخشی از زندگی خود را تقدیم انقلاب کردند به ویژه رهبر آپو تبریک می‌گوییم.»

ک‌ژک در بیانیه خود آورده است: «ما با احترام و قدردانی از شهدای ده‌ها هزار نفری خود در انقلاب روژاوا در شخصیت رفقا آرین میرکان، رَوان، اَوستا خابور، بارین،‌آیلان، پولاد، دایه عقیده، ابو لیلا، آیشه دنیز، هِلین انگلیس، سُرخین روژهلات، ژیان و سوسن یاد می‌کنیم و قول می‌دهیم که با گسترش مبارزه انقلابی به یاد آنها پایبند می‌مانیم. یاد و خاطره ۳۳ جوان دموکرات انقلابی را که در ۲۰ جولای ۲۰۱۵ برای ساختن پلی از باکور کردستان و ترکیه به کوبانی در پی حمله بمبی داعش در سوروچ به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که راه آنها برای ساختن یک زندگی آزاد را ادامه خواهیم داد.»

انقلاب روژاوا به عنوان یک انقلاب زنان معرفی شده است

نکات زیر در بیانیه هماهنگی ک‌ژک گنجانده شده است:

«جغرافیای خاورمیانه در طول تاریخ محل همزیستی و موزاییک خلق‌ها بوده است. این زندگی که جوهره انسانیت است با ارتجاع دولت-ملت زیر و رو شده و مردم مسموم ناسیونالیسم شده‌اند و آنها را در مقابل هم قرار می‌دهند. اما نظام ملت دموکراتیک رهبر آپو به عنوان جایگزینی برای این نظام ارتجاعی که به معنای کشتار جامعه، مردم و بشریت بود، ظهور کرد و به این ترتیب زوال دولت‌-ملت‌ها آغاز شد.

زنان که جوهره اجتماعی هستند، جوهر گمشده خود را در پروژه رهبر آپو یافتند و سخت کوشیدند تا با سنت کهن آزادی سرزمین‌های بین‌النهرین متحد شوند. زنان که نماد وفاداری به سرزمین خود و میهن‌دوستی هستند، در انقلاب روژاوا پیشگام شدند، بهای سنگینی پرداختند و تلاش آنها برای زندگی آزاد لحظه به لحظه افزایش یافت و به نیرویی تبدیل شد که به قیمت جان خود انقلاب را توسعه داد. مقاومت نیروهای ی‌پ‌ژ و یژا استار قوی‌ترین مقاومتی بوده که ثابت می‌کند قرن بیست و یکم قرن زنان است و انقلاب روژاوا به عنوان یک انقلاب زنان هویت پیدا کرده است.

امروز در حالی که فاشیسم در جهان در حال تشدید است و سعی می‌شود خلق‌ها علیه یکدیگر قرار بگیرند، مردم روژاوا و شمال شرق سوریه بهترین نمونه از نحوه زندگی مشترک را نشان می‌دهند. ذهنیت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که به ارزش‌های انقلاب حمله می‌کند و خالق و حافظ داعش است، کوردها را در ترکیه و سرزمین‌های باستانی که به آن حمله می‌کند نادیده می‌گیرد، به مردم عرب حمله می‌کند و علیه هر رنگ و تفاوت‌مندی نسل‌کشی می‌کند. . فاشیسم را به اوج خود می‌رساند و مردم، باورداشت‌ها و انسان‌ها را علیه همدیگر برمی‌انگیزد. برعکس، در شمال شرق سوریه که با الگوی ملت دموکراتیک تحت رهبری زنان اداره می‌شود، همه مردم با زندگی مشترک، مدیریت با هم و دفاع با هم نظم فاشیستی را به چالش می‌کشند.

دفاع از انقلاب روژاوا در برابر فاشیسم ترکیه وظیفه است

در انقلاب روژاوا، زنان خوددفاعی را بر اساس این واقعیت که زنان بدون دفاع نمی‌توانند آزاد شوند با ی‌پ‌ژ فراهم کردند و سازماندهی زندگی دموکراتیک و آزاد را با کنگره استار تقویت کردند. با این حال، انقلاب زنان روژاوا که به دستاورد بشریت تبدیل شده است، همچنان در دوازدهمین سال خود هدف حملات فاشیستی قرار دارد. داعش یک ذهنیت است و این ذهنیت منبع اصلی تغذیه دولت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ و تغذیه کردن آن است. همانطور که در طول فرایند جنگ علیه داعش و توسعه انقلاب، کوردها از چهار بخش کوردستان، اعراب، ترکمن‌ها، ارمنی‌ها، آشوری‌ها، آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها، فرانسوی‌ها و زنان و مردان آفریقایی، یک مبارزه متحد علیه تبهکاران و فاشیسم به راه انداختند، امروز نیز انجام مبارزه‌ای متحدانه با همین روحیه برای حفاظت و دفاع از انقلاب روژاوا در برابر فاشیسم جمهوری ترکیه، یک وظیفه و مسئولیت ملی و بین‌المللی است. تقویت و افزایش سطح خلق مبارز و خلق‌های شمال و شرق سوریه که به فاشیسم اجازه نمی‌دهند، یک مسئولیت تاریخی است.

امروز فاشیسم ترکیه حملات اشغالگری و الحاق خود را در تمام نقاط کوردستان تشدید کرده است. در حالی که برنامه‌های آن برای محاصره و انحلال انقلاب روژاوا در حال اجراست، همچنین در حال توسعه حملاتی برای حمله و الحاق باشور کوردستان و عراق از طریق مناطق حفاظتی مدیا است. از این نظر، دفاع از تمام کوردستان و توسعه و گسترش نیروی مبارزه متحد در روژاوا، باشور و باکور بسیار مهم است. در دوازدهمین سال انقلاب روژاوا باید روح این انقلاب را به تمام نقاط کوردستان منتقل کرد، از انقلاب روژاوا، محافظت و دفاع کرد، مبارزه با اشغالگری علیه باشور را گسترش داد و از این نظر از امید انسانیت و زنان تحت ستم جهان را بالا برد. همه کوردهای میهن‌دوست، سازمان‌های انقلابی و دموکراتیک، افراد، زنان آزادیخواه ما با تلفیق روحیه مقاومت شهدای ۱۴ جولای با روحیه انقلاب ۱۹ جولای، همه را به گسترش بیشتر مبارزه برای امید، آزادی و برابری، در آغوش گرفتن و دفاع مشترک از آن در برابر فاشیسم، استعمار و خیانت در کوردستان فرا می‌خوانیم.»