ی‌پ‌ژ علیه حملات اشغالگرانه و حضور داعش فراخوان داد

ی‌پ‌ژ با توجه به حملات اشغالگرانه دولت متجاوز ترکیه اعلام کرد که تبهکاران داعش در باشور مستقر می‌شوند. ی‌پ‌ژ با فراخوان زنان، خلق‌ها، پیشمرگه‌ها و نیروهای بین المللی گفت: «ما مبارزه خود را به صورت رادیکال پیش خواهیم برد.»

فراخوان ی‌پ‌ژ

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) با اشاره به تبهکاران داعشی که دولت اشغالگر ترکیه برای مبارزه با گریلاها به باشور کوردستان فرستاده است، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

این بیانیه با حضور سوزدار دِرک عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ، رکسن محمد سخنگوی ی‌پ‌ژ و سمیرا احمد رئیس مشترک کمیته دفاعی کانتون رقه در میدان النعیم در شهر رقه قرائت شد.

سوزدار درک عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ، این بیانیه را قرائت کرد و با اشاره به اینکه امروز منطقه و کل جهان با سیاست‌های انکار و تخریب مواجه است، خاطرنشان کرد بشریت در حال عبور از یک بحران جدی است. در برابر مطالبات خلق‌ها برای آزادی، دموکراسی و عدالت، جبهه گسترده‌ای از نسل کشی، سوء استفاده و خشونت گشوده شده است.

سوزدار درک با یادآوری اینکه تبهکاران داعش در این جبهه مستقر شدند، ادامه داد: «کشتارهای داعش در سوریه، عراق، شنگال، کوردستان و کشورهای اروپایی در حافظه جامعه، افکار عمومی و تمام جهان باقی است. هزاران زن ایزدی اسیر شدند، هزاران غیرنظامی زنده به گور شدند. نسل کشی‌های بزرگی علیه خلق ایزدی، مسیحیان، کوردها، عرب‌ها و سایر خلق‌ها انجام شد.»

سوزدار با یادآوری اینکه آنها به عنوان ی‌پ‌ژ مبارزه و مقاومت زیادی در برابر تبهکاران داعش از خود نشان داده‌اند، گفت: «هزاران نفر از همرزمان ما شهید شدند، اما ما با استقامت جنگیدیم، مقاومت کردیم تا اینکه داعش را شکست دادیم. تروریستان را در مرزهای جغرافیایی شکست دادیم و آرامش را برای خلق‌ها به ارمغان آوردیم.»

سوزدار درک اعلام کرد که آنها تبهکاران داعش را شکست داده‌اند، اما دولت اشغالگر ترکیه در حال حاضر تروریست‌های داعشی را به زاخو، دهوک و آمیدی می‌فرستد تا در متینا، زاپ و سراسر باشور کوردستان با گریلاهای آزادی کوردستان بجنگند و به این ترتیب خاک کوردستان را اشغال کنند. سوزدار درک گفت: «همان طور که دولت اشغالگر ترکیه بخشی از سرزمین روژاوای کوردستان را با استفاده از تبهکاران داعش و دیگر نیروهای مزدور اشغال کرد، امروز هم می‌خواهد باشور کوردستان را به همین روش الحاق کند. دولت اشغالگر ترکیه با سربازان خود و تبهکاران داعش، با همکاری خانواده بارزانی خائن و با مزدوران گولان و زیروانی در حال اشغال خاک باشور کوردستان است.

تبهکاران داعش که قتل عام گسترده‌ای را علیه خلق انجام دادند، به زنان حمله کردند، آنها را مورد تعرض قرار دادند و در بازارها فروختند، متأسفانه امروز در مناطق اشغالی مانند عفرین، اعزاز، باب، گری‌سپی و سری‌کانی تحت آموزش و تامین مالی قرار می‌گیرند و دولت ترکیه از آنجا به تمام کوردستان، خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی تروریست می‌فرستد. به همین دلیل بردن داعش به باشور کوردستان فقط برای الحاق، اشغال، آوارگی و کشتارهای جدید است. جدای از این، داعش و دولت ترکیه هیچ هدفی در باشور کوردستان ندارند.

چه تناقض آشکاری است که گریلاهای آزادی در شنگال، کرکوک، مخمور و هولیر، خلق باشور کوردستان و عراق را از وحشی‌گری داعش حفظ کردند، اما امروز در همان میدان‌ها مورد هجوم تبهکاران داعش قرار می‌گیرند. خلق باشور کوردستان به خوبی به یاد دارند که چگونه خود بارزانی از گریلاها خواست که بیایند و از هولیر محافظت کنند. امروز با چه رویی تبهکاران داعش را به باشور کوردستان آورده و با گریلاها می‌جنگند؟

سال‌ها پیشمرگه‌های شریف برای حفاظت از سرزمین خود علیه فاشیسم و ​​دیکتاتوری صدام مبارزه کردند و خاک خود را محافظت کردند. نیروهای پیشمرگه باید بدانند که جنگ امروز گریلاهای آزادی نیز به همین منظور انجام می‌شود و نباید همکاری با خانواده بارزانی و حزب دمکرات کوردستان را که میزبان و پذیرای تبهکاران داعش هستند، بپذیرند. این امر به شرافت و کرامت افراد مربوط است و بالاتر از همه، زنان، جوانان و خلق باشور نباید این خیانت و همکاری را بپذیرند. ما در کوبانی با پیشمرگه‌ها و انقلابیون انترناسیونال با داعش مبارزه کردیم و آن را شکست دادیم، امروز باید با همین روحیه از کوردستان، خاورمیانه و همه جهان صیانت کنیم.

البته بسیاری از احزاب سیاسی در باشور کوردستان و عراق و همچنین قبایل عرب عراق مخالفت‌های جدی داشته‌اند، اما این نگرش‌ها باید به عمل تبدیل شود و با هم باید شانه به شانه در برابر تجدید وحشیگری و سربرآوردن داعش و اشغالگری ترکیه ایستادگی کنیم. دولت مرکزی عراق و اداره دولت باشور کوردستان نباید در این جنایت شریک باشند و فورا تبهکاران داعش و سربازان ارتش فاشیست ترکیه را از سرزمین‌های مقدس خود بیرون کنند.

همه دنیا مراقب باشند و خوب بدانند که تمام حملات داعش در ایران، روسیه، فرانسه، آلمان، آفریقا و اروپا از مرکز آنکارا و با هماهنگی اردوغان و سازمان میت انجام شد و این حملات ادامه می‌یابد. این سیاست اشغالگری و نسل کشی دولت ترکیه نشان می‌دهد که تفکر اردوغان، همان تفکر داعش است. اردوغان از داعش به عنوان یک جبهه خطرناک و استراتژیک علیه کل خاورمیانه و جهان استفاده می‌کند. برای همین همه دنیا باید در کنار آزادیخواهان کوردستان باشند. زیرا گریلاها از کشتارهای گسترده در شنگال، روژاوا، کرکوک، مخمور و هولیر جلوگیری کردند. سکوت در برابر این جنگ به معنای تایید وحشیگری و نسل کشی خلق خاورمیانه و کل جهان است.»

سوزدار درک به زنان، خلق‌ها، نیروهای بین‌المللی و پیشمرگه‌ها با ذکر ۷ نکته در برابر حملات و اشغالگری فراخوان داد:

- اول از همه از خلق باشور کوردستان و از همه خلق‌های عراق می‌خواهیم که موضع خود را به صورت مشترک نشان دهند و تا نابودی و اخراج داعش و فاشیسم ترکیه از خاک خود در مقاومت و مبارزه باشند.

- همچنین از همه نیروهای شرافتمند پیشمرگه می‌خواهیم در مقابل نسل‌کشی داعش و الحاق خاک کوردستان به ترکیه بایستند و در خط مقدم مقاومت جای بگیرند.

- باز هم از دولت مرکزی عراق و باشور کوردستان می‌خواهیم که فورا این اشغال را متوقف کنند.

- از همه خلق‌های منطقه به ویژه خلق عرب، کورد و ترکمن که در کنار هم زندگی می‌کنند، می‌خواهیم که با اراده قوی در مقابل سیاست‌های نئوعثمانی اردوغان بایستند.

- همه خلق‌های جهان اعم از شرق و غرب باید با وجدان و حس انسانی خود در برابر تروریسم داعش و فاشیسم اردوغان بایستند و موضع خود را به شکلی رادیکال و ملموس نشان دهند.

- همچنین از همه نهادها و نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم که در برابر حملات داعش و فاشیسم جنایت‌کار ترکیه موضع بگیرند و اجازه ندهند بشریت به وحشیگری داعش و اردوغان قاتل مبتلا شود.

- مهمترین جبهه در برابر هر گونه تهاجم و نسل‌کشی، جبهه زنان است. برای همین از همه زنان جهان و به ویژه زنان باشور کوردستان و عراق می‌خواهیم که با یک روحیه و یک صدا در برابر هر گونه اشغال و نسل کشی بایستند.

سمیرا احمد هم در پایان این بیانیه گفت: «ما به عنوان ی‌پ‌ژ به هیچ وجه نمی‌پذیریم که تبهکاران داعش دوباره در منطقه جولان دهند. در مقابل این رویداد شوم، ما واکنش و موضع لازم را در مکان و زمان مناسب نشان خواهیم داد. ما به عنوان ی‌پ‌ژ مبارزات خود را با کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، سوری‌ها، ترکمن‌ها، چرکس‌ها و کلدانی‌ها و همچنین با مبارزان انترناسیونالیست ما که از چهار گوشه جهان به روژاوا آمده‌اند و با هم داعش را شکست داده‌ایم، از این به بعد هم ادامه خواهیم داد. ما از زنان و خلق خود در باشور کوردستان و همچنین در هر منطقه‌ای که حملات داعش وجود دارد، صیانت خواهیم کرد و با روحیه انقلاب ۱۹ جولای می‌جنگیم و مقاومت خواهیم کرد. ما سطح مبارزه خود را به گونه‌ای رادیکال در راستای مقاومت مشروع، هرجا که تهدیدی علیه موجودیت زنان و خلق ما باشد بالا خواهیم برد.»