خبر فوری: دفتر حقوقی سده در رابطه با امرالی یک بیانیه منتشر خواهد ساخت

کُن-مَد : شنگال ریشه همه کوردها است، ما از آن صیانت خواهیم کرد

کُن-مَد چهارشنبه سور را با عزم راسخ برای صیانت از شنگال تبریک گفت.

کنفدراسیون جوامع کوردستانیان در آلمان (کُن-مَد) چهارشنبه اول آوریل را به جامعه ایزدی، خلق کورد و همه مردم صلح دوست تبریک گفت.

پیام کُن-مَد به شرح زیر ادامه یافت:

«چهارشنبه سور بزرگ‌ترین، باستانی‌ترین و تاریخی‌ترین عید در دین ایزدی است. بر اساس اساطیر و باورهای ایزدی، جهان در گذشته تماما آب بوده است و به عنوان آغاز خلقت زندگی پذیرفته شده است. این عید هزاران سال است که جشن گرفته می‌شود. و جامعه ایزدی با حفاظت از فرهنگ و ارزش‌های مقدس جامعه به آن نیرو و قدرت می‌بخشد. برای ما به عنوان خلق کورد، مثالی بسیار مهم است. چهارشنبه اول آوریل در هر جایی که جامعه ایزدی زندگی می‌کند، به ویژه در کوردستان جشن گرفته می‌شود.

به خصوص پس از نسل‌کشی شنگال، جامعه ایزدی در شرایط سختی به سر می‌برد. از همه طرف حملات وجود دارد. همانطور که می‌دانیم دولت فاشیستی ترکیه با همکاری خط خیانت، خود را برای حمله بزرگ به مخمور و شنگال آماده می‌کند.

اگرچه خطرات دشواری وجود دارد، اما تاریخ همیشه فرصت‌های بزرگی را در اختیار دارد. فرصت موجود برای سازندگی ایزدی‌ها و به طور کلی آزادی جامعه ما را دست کم نگیرید. ما باید قدر این فرصت‌ها و روزهای تاریخی را بدانیم و تمام توان خود را برای پیروزی و پیشبرد مبارزه برای خودمدیریتی شنگال بسیج کنیم.

شنگال موجودیت ایزدی‌ها و ریشه همه کوردهاست پس ما از وجود خود صیانت خواهیم کرد! به عنوان کنفدراسیون جوامع کوردستانیان در آلمان، ما معتقدیم که جامعه ایزدی و همچنین خلق کورد به طور کلی به زودی آزادانه با هویت خود و در سرزمین خود زندگی خواهند کرد و اعیاد خود را جشن خواهند گرفت.

امیدواریم چهارشنبه سور وسیله صلح، آزادی و ثبات برای بشریت باشد. ما این جشن را ابتدا به جامعه ایزدی و سپس به همه مردم جهان تبریک می‌گوییم.»