ک‌ن‌ک روز اول مه را تبریک گفت

ک‌ن‌ک اول ماه مه روز جهانی کارگر و زحمتکشان را تبریک گفت.

بیانیه ک‌ن‌ک به مناسبت ۱ می

شورای اجرایی کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) با صدور پیامی اول ماه مه، روز جهانی کارگر و زحمتکشان را گرامی داشت. 

پیام ک‌ن‌ک به شرح زیر است: 

«کارگران و زحمتکشان با مبارزه خود، مقاومت خود، در خط مقدم بودن و سخت‌کوشی خود، اول مه را به عنوان جشن «وحدت، مبارزه و حمایت» خود قرار دادند. این روز در حال حاضر در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. اجازه دهید جشن اول مه را به همه کارگران و زحمتکشان کوردستان و سراسر جهان شادباش می‌گوییم.

اول مه عید همه مردم کورد است و متعلق به همه کوردستانی‌ها است. صدها سال است که همه مردم کورد و تمام کوردستانی‌ها برای آزادی، رهایی، زندگی شاد و سربلند مبارزه می‌کنند. این مبارزه خود کار بزرگ و پرهزینه‌ای است. بنابراین کوردستانی‌ها، کارگران و زحمتکشان آزادی و رهایی هستند. مردم کوردستان نیز با این مبارزه بزرگ سزاوار جشن اول مه هستند. مبارک‌شان باد. گریلاها و پیشمرگه‌ها برای آرمان بزرگ کوردستان با نثار جانشان محترم‌ترین کارگران و زحمتکشان هستند. ۱ مه مبارک‌شان باد.

رژیم‌های ظالم و ستمگر همیشه برگزاری این عید را ممنوع کرده‌اند، هزاران سختی و مشقت را پیش روی کارگران، زحمتکشان و همه مردم قرار داده‌اند تا این عید را جشن نگیرند. اما نه کارگران، نه زحمتکشان و نه مردم، در مقابل این ظلم‌های حاکمان سر خم نکرده‌اند و به مبارزه و مقاومت خود ادامه داده‌اند و این عید را در خط مقدم مبارزه گرامی داشته‌اند. مردم کورد از قدیم الایام عید کار و کارگر را به عنوان عید خود پذیرفته و با شور و شوق و هیجان فراوان آن را جشن می‌گیرند.

امسال در شرایطی سخت به استقبال جشن اول مه می‌رویم. در هر چهار سوی کوردستان حملات و نقشه‌های پلید علیه مردم کورد ادامه دارد. پروژه‌های دشمنان در حال ازدیاد است و تمام دستاوردهای کوردها در معرض خطر بزرگی قرار دارد. دولت ترکیه برای یک اشغالگری بزرگ آماده می‌شود. آنها تمام آمادگی‌های نظامی خود را تکمیل کرده‌اند. از ماه‌های پاییز، آنها یک کارزار دیپلماتیک را آغاز کرده‌اند. هیئت‌های آنها نه تنها در اروپا، بلکه در آمریکا، گاهی در روسیه، گاهی در ایران و کشورهای عربی هستند. آنها بیشتر از قبل به عراق می‌روند. می‌خواهند ایران و عراق را شریک خود کرده و حمله اشغالگرانه خود را آغاز کنند. اولین هدف، مناطق حفاظتی مدیا و تمامی پایگاه‌های گریلا است. سپس هدف بعدی روژاوای کوردستان است. آنها اهداف خود را اینگونه بیان می‌کنند؛ اما اساساً همه کوردها از جمله باشور کوردستان را هدف قرار می‌دهند و می‌خواهند همه کوردها را از بین ببرند. همه احزاب، سازمان‌ها و نیروهای کوردستان باید این واقعیت را ببینند و بر اساس این وضعیت عمل کنند. همه نیروهای کوردستان باید اتحاد خود را تقویت کنند و یک صدا در مقابل این نقشه‌ها بایستند.

همه نیروهای کوردستان باید با حملات و نقشه‌های اشغال‌گران مقابله کنند. به همین مناسبت از همه کوردها و کوردستانی‌ها می‌خواهیم که با همان شور و شوق نوروزی، در جشن اول مه در همه جا شرکت کنند و با تهاجم و اشغال‌گری مخالفت کرده و صدای اعتراض خود را علیه اشغالگران بلند کنند و در کنار نیروهای دفاعی کوردستان جای بگیرند.

ک‌ن‌ک ۱ مه، روز کارگر و زحمتکشان جهان را به خلق‌های کوردستان و همه مردم جهان تبریک می‌گوید.»