هیئتی از ه‌د‌پ در هولیر با چند طرف سیاسی در باشور کوردستان دیدار کرد

امروز در شهر هولیر، هیئتی متشکل از اعضای ه‌دپ و دم پارتی با چند طرف سیاسی در مجلس دیدار کردند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری روژنیوز، امروز یک هیئت متشکل از نمایندگان پارلمان دم پارتی و اعضای ه‌دپ‌ با جنبش دمکرات خلق کوردستان، اتحاد نمایندگان پارلمان کوردستان و بُرد زنان آزاد دیدار کرده و بر عملی کردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کردند. قرار است چنین دیدارهایی از سوی این هیئت ادامه داشته باشند.

نوروز اویسال، نماینده پارلمان از شهر شرنخ و از حزب دم پارتی، گورجان کاچماز، نماینده پارلمان برای شهر وان و از حزب دم پارتی و حکمت خطیب ستقی واکار از نمایندگان ه‌د‌پ در اقلیم کوردستان در این هیئت حضور داشتند.

در میانیه این دیدارها، موضوعات روز باشور کوردستان، مشکلات و تناقضات مداوم همچنین وضعیت باکور کوردستان مورد گفتگو قرار گرفت.

همچنین توجه‌ها به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشته شد؛ در این دیدارها تاکید شد که با شکست دادن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و عملی کردن آزای جسمانی او، تمام مسائل منطقه به سرانجام خواهند رسید. طرفین نظریات و دیدگاه‌های این هیئت را مثب ارزیابی کرده و اشاره داشتند که تا زمانیکه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عملی نشود، مشکلات به راه‌حل نخواهند رسید.

تصمیم بر این است که دیدارهای این هیئت با دیگر طرفین سیاسی در شهر هولیر و سلیمانی ادامه داشته باشد.