جامعه اسلامی کوردستان: در منطقه سرحد نیز ما از دم پارتی پشتیبانی خواهیم کرد

رئیس کل جامعه اسلامی کوردستان، حافظ احمد تورهالی اهالی شهرهای سرحد را فراخواند که از کاندیدهای دم پارتی برای شهرداری‌ها پشتیبانی کنند.

انتخابات محلی ترکیه ۲۰۲۴

رئیس کل جامعه اسلامی کوردستان (ج‌ی‌ک)، حافظ تورهالی برای اهالی بتلیس، ارزروم، آگری، موش، چولیک، آمد و توابع آنها با لهجه‌های کرمانجی و زازاکی فراخوان داد.

رئیس کل جامعه اسلامی، تورهالی بیان داشت که جغرافیای کوردستان جغرافیای دین، مذهب و افکار است و گفت: «برای خلق‌ ما بسی جای شرمساری و خطاست که عده‌ای به عنوان دین بیایند و ما را فریب دهند. آیا این مایه‌ شرمساری نیست که در کوردستان به‌ وسیله دینی که بدان باور و اعتقاد داریم ما را فریب دهند؟ اهالی ارزرم، من شنیده‌ام که عده‌ای می‌آیند به نام دین از شما برای انتخابات، می‌خواهند شما را فریب بدهند. اگر قرآن را پیش‌روی شما نهاده و از شما تقاضای رای می‌کنند، تنها این مسئله خود یک فاجعه است. پسر ابوسفیان، معاویه قرآن را بر سر نیزه‌های خود برافراشته و ضد حضرت علی بکار نبردند؟ از آن روز به بعد از دین استفاده ابزاری می‌شود. باوردمندان انسان‌هایی خردمند و دارای مسئولیت هستند. بدانید آنانی که برای پشتیبانی از نظام حاکم در زیر نام و به عنوان دین در پیش‌روی شما حاضر می‌شوند، آنان خائنان به دین اسلام هستند.

به دین اسلام خیانت می‌ورزند. کسانیکه به دین اسلام اعتقاد دارند، مگر ممکن است که به دزدان و قاتل رای دهند. کسانیکه به اینگونه افراد رای بدهند از طرف دین مورد قبول واقع نمی‌شوند.»