نیاز عبدالله: حزب دمکرات کوردستان پایگاه‌های خود را به ارتش ترکیه داده است

نیاز عبدالله عضو ک‌ن‌ک اظهار داشت، نیروی ۸۰ مین حزب دمکرات کوردستان در برخی نقاط به دولت ترکیه کمک می‌کند، برخی از پایگاه‌های حزب دمکرات کوردستان برای ارتش ترکیه تخلیه شده و ۵۰ درصد از منطقه بهدینان تحت اشغال است.

اتحاد در برابر اشغالگری ترکیه

نیاز عبدالله، عضو کنگره ملی کوردستان ک‌ن‌ک گفت، پس از سفر اردوغان، خطر اجرایی شدن توافقات قبلی بین عراق و ترکیه وجود دارد.

نیاز عبدالله، عضو ک‌ن‌ک در گفتگو با خبرگزاری فرات( ANF) اعلام کرد که حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان مدت‌هاست ادامه دارد و گفت: «اعتراض رضایت‌بخشی به حملات اشغالگرانه نشان داده نشد. دولت‌های عراق و کوردستان فدرال سکوت کردند. دولت فدرال تقسیم شده است و نیروهای نظامی نیز همین‌طور هستند. نیروی ۸۰ مین حزب دمکرات کوردستان در برخی نقاط به دولت ترکیه کمک می‌کند. این را با اندوه فراوان بیان می‌کنیم. در برخی مناطق، پایگاه‌های حزب دمکرات کوردستان برای ارتش ترکیه تخلیه شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد از منطقه بهدینان در اشغال ارتش ترکیه و برخی مناطق در کنترل اطلاعات ترکیه است. به عنوان مثال، یکی از مقامات میت گفت که بیش از ۶ شعبه میت در کوردستان فدرال وجود دارد. او در مورد شهرهای تحت کنترل حزب دمکرات کوردستان صحبت کرد و همچنین در مورد مناطق تحت کنترل ی‌ن‌ک که پایگاه‌های جاسوسی در آن‌ها وجود دارد نیز صحبت نمود. روند اشغال طولانی شده است. از سوی دیگر انتظار می‌رفت که دولت عراق نسبت به اشغالگری ترکیه اعتراض کند، اما پس از آنکه ترکیه بارها جریان آب را به عراق قطع کرد، این وضعیت فشار زیادی را بر عراق وارد نمود.»

پایگاه‌های ترکیه را رسمی کردند

نیاز عبدالله به خطرات پس از سفر اردوغان به عراق اشاره کرد و گفت، توافقات قبلی از این پس اجرایی خواهند شد. نیاز عبدالله اظهار داشت یکی از خطرات این است که پایگاه‌های ترکیه در کوردستان فدرال به عنوان پایگاه‌های رسمی دیده می‌شود و ادامه داد: «در دهه ۸۰ بین عراق و دولت ترکیه توافق شد که ترکیه بتواند چند کیلومتری وارد خاک باشور کوردستان شود. اکنون مسئله کاملا متفاوت است. به دلیل بی ثباتی سیاسی، نظامی و اقتصادی در باشور کوردستان مسائل بسیاری بوجود آمده است. یکی از آنها این است که آزادی بیان به طور کامل توسط کابینه جدید اداره کوردستان در معرض تهدید قرار گرفته است. این به یک موضوع خطرناک تبدیل شده است. بنابراین در کابینه جدید دولت فدرال کوردستان، حذف آزادی اندیشه و نقض اصول حقوق بشر به یک استراتژی تبدیل شده است. دولت هر کسی را که از آن انتقاد کند دستگیر می‌کند. خبرنگارانی هستند که توسط پ‌د‌ک به شهادت رسیدند. مردم باشور کوردستان که از ترکیه انتقاد می‌کنند، جان آنها در خطر است. بیشتر زندانیان بهدینان و خبرنگاران به دلیل انتقاد از اشغالگری ترکیه دستگیر شده‌اند.»