پخشان عزیزی، زندانی سیاسی کورد به اعدام محکوم شد

پخشان عزیزی، کنشگر زن کورد که از حدود یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برد از سوی دولت ایران به اعدام محکوم شد.

پخشان عزیزی، کنشگر زن کورد که از حدود یک سال پیش بازداشت شده است، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «بغی» و عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) به اعدام محکوم شد.

بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی شبکه حقوق بشر کوردستان، این حکم از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و روز سەشنبە ٢ مرداد به وکیل پخشان عزیزی ابلاغ شده است. پس از اطلاع این زندانی سیاسی از حکم صادر شده و انتشار این خبر در بند زنان زندان اوین، زندانیان سیاسی زن در حیاط این بند به مدت چند ساعت کنش تحصن اعتراضی انجام دادند.

در عین ‌حال آسو عزیزی، برادر این زندانی سیاسی در حساب شخصی خود در اینستاگرام، از صادر شدن حکم حبس برای ۳ تن دیگر از اعضای خانواده‌اش که همزمان با خواهرش بازداشت شده بودند، خبر داده است.

این کنشگر زن کورد در بهمن ماه سال گذشته به اتهام «بغی» در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و دو جلسه دادگاهی وی در تاریخ‌های ۸ و ۲۷ خرداد امسال برگزار شد. او از لحظه بازداشت شدن تا صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.