نارضایتی از توافق سوئد و فنلاند علیه کوردها

نمایندگان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه با یک هیئت نرژوی دیدار کردند

نمایندگان یک سازمان نروژی حامی کوردها در دیدار با مسئولان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از مفاد تفاهم‌نامه‌ای که سوئد و فنلاند برای الحاق به ناتو با ترکیه به امضا رساندند ابراز نارضایتی کردند.

عبدالکریم عمر و هندرین بتی، دو نماینده خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در این دیدار بودند که در نروژ برگزار شد. هیئت نروژی مدافع حقوق کوردها نیز شامل استنا برنتس رئیس مشترک این سازمان و شماری از اعضای آن می‌شد.

نماینده اداره خودگردان شـمال و شرق سوریه در این دیدار از موانع پیش روی خود گفتند و اینکه حملات و تهدیدهای ترکیه علیه غیرنظامیان و نیروهای سوریه دمکراتیك همچنان ادامه دارد.

عبدالکریم عمر به هیئت نروژی گفت که آخرین حمله هوایی ترکیه به یک مرکز توانمندسازی دختران در حسکه بود که طی آن چهار کودک در حین بازی والیبال کشته شدند. او گفت ترکیه با طرح پیشنهاد اسکان یک و نیم میلیون پناهجو در شمال سوریه می‌خواهد که بافت جمعیتی را به میل خود تغییر دهد.

استنا برنس، رئیس مشترک سازمان نروژی حامی کوردها که خود یک سوئدی است در این دیدار از پیمانی که دولت‌های سوئد و فنلاند با ترکیه به امضا رساندند ابراز شرم کرد. او گفت سعی می‌کنند بر دولت سوئد فشار بیاورند تا به حساب دعوی مشروع کوردها به ترکیه امتیاز ندهد.