کارکنان مطبوعات کوردستانی فراخوان دادند

کارکنان مطبوعات کوردستانی در اعتراض به حمله پلیس بلژیک به رسانه‌های آزاد استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی در شب ۲۳ آوریل، خواستار شرکت در تجمع اعتراضی مقابل کاخ دادگستری بروکسل شدند.

اعتراض ضد حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

در متن این فراخوان آمده است که پلیس در جریان این حمله خشونت زیادی از خود نشان داده و جهت حمایت از مطبوعات کوردی فراخوان صورت گرفته است.

متن فراخوان به شرح زیر است:

 «در شب ۲۳ آوریل، یک حمله غیرقانونی توسط ۲۰۰ پلیس به استودیوهای تلویزیون کوردی استرک و مدیا هابر انجام شد.

پلیس در جریان بازرسی به مدیران و کارمندان تلویزیون‌ها اجازه ورود به ساختمان را نداد. پلیس در جریان جستجو با خشونت فراوان درهای استودیو را شکستند، پانل‌های صفحه نمایش را برداشتند، کابل‌ها را قطع کردند، میزها را به هم ریختند و حتی به گلدان‌ها آسیب رساندند.

گزارش شده است که این حمله غافلگیرکننده و غیرقانونی به درخواست کشور دیگری انجام شده است.

مایه تاسف است که مقامات بلژیکی به معاملات کثیف بین دولت‌هایی که خلق کورد و رسانه‌های آنها را مجرم می‌دانند، پیوسته‌اند.

اگرچه این حمله علیه حق اطلاع‌رسانی کوردها است، اما در عین حال بر خلاف آزادی مطبوعات و ارزش‌های دموکراتیک است.

ما به عنوان خبرنگاران، روشنفکران، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای کوردستان اعلام می‌کنیم که هرگز این را نخواهیم پذیرفت و همچنین به این اعمال کثیف اعتراض می‌کنیم.

به ویژه از سازمان‌های رسانه‌ای بلژیک، از همکاران روزنامه‌نگار خود و از همه مردم می‌خواهیم که در برابر این بی‌عدالتی سکوت نکنند و از رسانه‌های کوردی حمایت کنند.

به همین دلیل ما از همه دعوت می‌کنیم تا در تجمع ما تحت عنوان «مطبوعات آزاد ساکت نخواهد بود» که در روز شنبه ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ ساعت ۱۳:۰۰ در مقابل کاخ دادگستری بروکسل (Place Poelaert 1, 1000 Bruxelles) برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مشارکت و حمایت شما ما را قوی‌تر خواهد کرد.»