تصویر

در شهرهای کلن و وینترتور غصب اراده خلق محکوم شد

تعیین قیم برای شهرداری جولمرگ در شهر کلن آلمان و شهر وینترتور سوئیس طی کنش‌های اعتراضی محکوم شد.

اعتراضات نسبت به تعیین قیم برای شهرداری جولمرگ

برای شهرداری جولمرگ که حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) پس از انتخابات ۳۱ مارس آن را بدست آورده بود، برای سومین بار قیم تعیین شد. برضد غصب شهرداری جولمرگ در شهر کلن آلمان و شهر ونترتور سوئیس کنش‌هایی انجام شد.

کلن

توده‌ای که با پیشاهنگی مرکز جامعه کورد دمکراتیک در کلن در محله Bahnhofvorplatzê گردهم آمدند و به تعیین قیم برای شهرداری جولمرگ از سوی فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ، اعتراض کردند.

به عنوان مدیریت حزب  Dîe Lînkeدر کلن، ودات آکتر حق سخنرانی خواست و دستگیری محمد صدیق آکیش و تعیین قیم برای شهرداری‌ها را محکوم کردند.

به عنوان DKTM نیز سیدار آیهان سخنرانی کرد و بیان داشت که آنان سیاست‌های قیم را قبول نمی‌کنند و همیشه از شهرداری‌های دم پارتی پشتیبانی خواهند کرد.

وینترتور

فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ اراده اهالی جولمرگ را غصب کرد، در شهر وینترتور سوئیس نسبت به این کار یک کنش اعتراضی صورت گرفت. عضو دیوان ریاست مشترک ک‌ج‌د‌ک-اروپا، موسا فاریسوغلاری که به عنوان کوردستانی که با فراخوان مرکز جامعه کورد دمکراتیک وینترتور ‌(ج‌د‌ک) در Bahnsofplatzê  گردهم آمده بودند سخرانی کرد،‌ او مشخص کرد که فاشیستم آک‌پ-م‌ه‌پ در انتخابات ۳۱ مارس با بکارگیری تمام امکانات و فرصت‌های دولت و در بسیاری از شهرها رای‌دهندگان را منتقل کرد،‌ علیرغم این نیز دوباره اراده خلق کورد پیروز شد.

فاریسوغلاری اعلام کرد که حکومت فاشیست در انتخاباتی که دیروز در جورنه‌رَش دوباره انجام شد یکبار دیگر شکست خود و برای اینکه انتقام بگیرد، اراده خلق را غصب کرد.

فاریسوغلاری یادآور شد که غصب اراده اهالی وان با مقاومت شکست خورد و چنین گفت‌: ‌«اینبار می‌خواهیم اراده اهالی جولمرگ را تسلیم بگیرند. ما کوردستانیان ساکن اروپا،‌ برضد غصب اراده اهالی جولمرگ در میادین حضو خواهیم داشت.

فردا صبح در بسیاری از مراکز سوئیس کنش‌هایی انجام خواهد شد

کوردستانیان ساکن سوئیس فردا صبح در بسیاری از مراکز در میان حضور یافته و از اراده اهالی جولمرگ صیانت خواهند کرد.