تصویر

در شهرهای ژنو، لوزان و سیون برای سی‌پی‌تی نامه ارسال شد

کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی علیه انزوای امرالی که از سوی جنبش زنان کود در اروپا آغاز شده بود، در سوئیس ادامه دارد.

کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی

صدها امضا که از سوی اعضای جنبش زنان کورد در سوئیس ‌(‌‌‌‌ی‌ژ‌ک-سوئیس) در شهرهای ژنو، لوزان و سیون سوئیس جمع‌آوری شده بود برای کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) ارسال شد.

ژنو

صدها امضا که از سوی ابتکارعمل زنان سما یوجه جمع‌آوری شده بود، از طریق پستخانه مونت-بلانس برای سی‌پی‌تی ارسال شد.

به عنوان این ابتکارعمل، طوبی یلماز بیانیه داد و اشاره کرد که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان غیرقابل قبول است و سی‌پی‌تی را فراخواند که به مسئولیت‌های خود عمل کند.

لوزان

اعضای مجلس زنان لاژین در مقابل پستخانه ریپون گردهم آمدند و نامه‌های امضا شده را از طریق این پستخانه ارسال کردند.

به عنوان این مجلس زنان، روکن آزیک در ارتباط با کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی که از سوی ت‌ژ‌ک-اروپا آغاز شده است، اطلاعاتی داد. روکن آزیک گفت‌: ‌«بیش از سه سال است که هیچ آگاهی از رهبر آپو گرفته نمی‌شود. سی‌پی‌تی ناچار است که به خلق کورد گوش فرادهد و به مسئولیت‌ها و وظایف خود عمل کند.‌»

پس از بیانیه نامه‌های امضا شده‌ی بسیاری از سیاستمداران، هنرمندان و اشخاص برجسته برای سی‌پی‌تی ارسال شد.

سیون

اعضای ابتکارعمل زنان در کانتون والایس در مقابل پستخانه مرکزی در پایتخت سیون گردهم آمدند. نودان آتش در اینجا بیانیه را قرائت کرد و توجه‌ها را به کمپینی که از روز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده است معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در تمام جهان و به ویژه اروپا، کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی آغاز شد. ما در دومین مرحله این کارزار، امروز برای اینکه سی‌پی‌تی به مسئولیت‌ها و وظایف خود عمل کند، نامه‌های امضا شده را ارسال می‌کنیم.‌»

سپس نامه‌های امضا برای سی‌پی‌تی ارسال شدند.

اعضای ت‌ژ‌ک-سوئیس فردا در شهر زوریخ، ۲۱ ژوئن در آرائو، ۲۲ ژوئن در باسل برای سی‌پی‌تی نامه‌های امضا شده را ارسال خواهند کرد.