تصویر

در زوریخ برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نامه‌هایی به سی‌پی‌تی ارسال شد

زنانی که در زوریخ به پیشاهنگی مادران صلح گردهم آمدند، برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صدها نامه را برای کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) فرستادند.

کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی

عضو اتحاد زنان کورد در سوئیس ‌‌(ی‌ژ‌ک-سوئیس) علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، صدها نامه برای سی‌پی‌تی فرستادند.

اعضای مجلس زنان بریتان که در زوریخ به کار و کنش‌های خود ادامه می‌دهند، در چارچوب کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی که از سوی جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) آغاز شده است، در پستخانه شهر گردهم آمدند.

در مقابل پستخانه مادران صلح، دوندو اَرگون و اسمیهان اوک در ارتباط با این کمپین سخنرانی کردند. دوندو ارگون یادآور شد که برای پایان دادن به تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و یادآوری کردن مسئولیت‌های سی‌پی‌تی سالهاست که در میادین حضور داریم و گفت‌: ‌«سی‌پی‌تی مطالبه به حق ما را نادیده می‌گیرد. برای اینکه مطالبه ما نفع زیادی برای سی‌پی‌تی ندارد نمی‌خواهد صدای ما را بشنود. وظیفه سی‌پی‌تی چیست‌‌؟ در خدمت چه کسی است. سی‌پی‌تی ناچار است که به مطالبات ما پاسخ دهد.‌»

اسمیهان اوک نیز اعلام کرد که یک خلق بیش از ۴۰ میلیون نفر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به مثابه رهبر خود پذیرفته‌اند و گفت‌: ‌«دیگر صبر خلق کورد به پایان رسیده‌ است. ما مادران و زنان کورد با مقاومت خود نظام انزوای امرالی را متلاشی می‌کنیم و رهبر خود را آزادی می‌نماییم.‌»

پس از سخنرانی‌های ۷۳۵ نامه‌ی امضا شده برای سی‌پی‌تی از طریق پستخانه ارسال شد.