جنبش کارکنان فرهنگ-هنر در اروپا خواستار مقاومت در برابر اشغالگری شد

جنبش کارکنان فرهنگ-هنر در اروپا به غصب شهرداری جولمرگ اعتراض کرده و گفت: «بیایید در مقابل اشغالگری و حملات در همه میادین بایستیم.»

جنبش فرهنگ-هنر در اروپا با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به غصب شهرداری جولمرگ ابراز کرده و خواهان مقاومت در برابر اشغالگری شد. همچنین در این بیانیه آمده است: «ما در مقابل اشغال و حملات دولت ظالم ترکیه به شهرداری‌ها در همه میادین می‌ایستیم.  بیایید از نهادها و شهرداری‌های خود که نماینده اراده ما هستند حمایت کنیم.»

در این بیانیه موارد زیر آمده است:

«دولت ستمگر ترکیه که اراده خلق کوردستان را تحمل نمی‌کند بار دیگر خواست خلق ما را نادیده گرفت. در وان خلق کورد از اراده خودشان صیانت کردند. به همین دلیل است که دولت ستمگر ترکیه از این امر خشمگین است. فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ بار دیگر به اراده خلق ما حمله کرده است.  شهردار مشترک جولمرگ در وان تحت عنوان «تحقیق» دستگیر شد و صدها افسر پلیس شهرداری را اشغال کردند.  این رویه نشان می‌دهد که دولت ستمگر ترکیه و قدرت حاکم بر آن یعنی رژیم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ، درک درست و هوشمندی خود را به واسطه دشمنی با کوردها از دست داده‌اند.

ما به عنوان کارکنان حوزه فرهنگ و هنر به هیچ وجه این وضعیت را قبول نداریم. مقدم بر هر چیز، ما خلق خود، دوستان خلق کورد، همه هنرمندان و موسسات فرهنگ و هنر در ترکیه، کوردستان و اروپا را فرامی‌خوانیم؛ ما در مقابل اشغال و حملات دولت سرکوبگر ترکیه علیه شهرداری‌های خود در همه میادین می‌ایستیم و از نهادها و شهرداری‌های خود که نماینده اراده ما هستند حمایت می‌کنیم.»