ک‌ج‌د‌ک-اروپا: ما برای پایان دادن به ۲۵ سال بی‌قانونی در خیابان هستیم

ک‌ج‌د‌ک-اروپا اعلام کرد که در ۲۵ ژوئن در بسیاری از شهرهای اروپایی برای پایان دادن به بیش از ۲۵ سال انزوا، شکنجه و بی‌قانونی علیه رهبر خلق کورد عبدالله در میدان‌ها حضور خواهند داشت و گفت: «ما باید تمرکز خود را بر کسب نتیجه در کارزارمان متمرکز کنیم.»

تحصن برای آزادی دوازدهمین سالگرد خود را تکمیل می‌کند

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) اعلام کرد که برای پایان دادن به بیش از ۲۵ سال انزوا، شکنجه و بی‌قانونی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۲۵ ژوئن در مناطقی در آلمان، سوئیس، هلند، انگلیس و بلژیک حضور خواهند داشت.

بیانیه کتبی ک‌ج‌د‌ک-اروپا به شرح زیر است:

«تحصن برای آزادی دوازدهمین سالگرد خود را تکمیل می‌کند

به مناسبت تحصن برای آزادی در استراسبورگ که دوازدهمین سال خود را در ۲۵ ژوئن تکمیل می‌کند، کوردستانی‌ها و دوستانشان در بسیاری از مراکز اروپا به خیابان‌ها می‌آیند و علیه انزوا و بی‌قانونی بسیج می‌شوند.

تحصن برای آزادی که ۱۲ سال است به طور متناوب ادامه دارد و طولانی‌ترین کنش است، بیانگر موضع مصمم مردم کورد است. کنشگران این تحصن برای آزادی بسیج شده از سراسر اروپا این کنش را با نفوذ بر محافل مبارز برای آزادی و دموکراسی گسترش دادند.

کنش تحصن برای آزادی در استراسبورگ امروز به ستون کارزار آزادی جهانی ما تبدیل شده است. هر روز هزاران بار در اینجا به رهبر آپو، معمار مقاومت بزرگ تاریخی در امرالی، درود فرستاده می‌شود.

مجازات انضباطی یک پوشش ساخته شده است

مجازات‌های انضباطی که به عنوان بهانه‌ای برای انزوای اعمال شده بر رهبر آپو مطرح می‌شود، با انزوا به جلوگیری از انجام ملاقات، اما اساساً برای جلوگیری از محاکمه مجدد و به دست آوردن آزادی جسمانی از طریق «حق امید» است. این وضعیت قابل قبولی نیست. «مجازات انضباطی» یک پوشش ساختگی است.

با این حال، مقاومت بزرگ در امرالی ادامه دارد. این مقاومت هم در برابر نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی و هم علیه نظام نسل‌کشی دولت ترکیه است. این مقاومت مصمم رهبر آپو بر اساس محاکمه و محکومیت دولت استعمارگر و نسل‌کش ترکیه ادامه دارد.

ما باید دولت ترکیه را که قانون و اخلاق را به رسمیت نمی‌شناسد افشا کنیم

به همین دلیل ما باید با گسترش این مقاومت بزرگی که رهبر آپو در امرالی ادامه داد، دولت ترکیه را که قانون و اخلاق را به رسمیت نمی‌شناسد، افشا و رسوا کنیم. ما باید مبارزه را با ابزارهای جدید از جمله قانون با برجسته کردن همه احتمالات در بالاترین سطح به نتیجه برسانیم.

نظام و رژیم شکنجه‌ی امرالی مشروع نیست و ما آن را نمی‌پذیریم. ما باید با افشای نظام امرالی که با بی‌قانونی و بی‌عدالتی کامل انجام می‌شود، نقاب دولت نسل‌کش ترکیه را براندازیم. ما باید با غنی‌سازی کارزاری که از اکتبر ۲۰۲۳ در همه جا در حال رشد است، بر کسب نتایج تمرکز کنیم.

ما باید کارزار آزادی را رشد دهیم

ما باید سی‌پی‌تی، شورای اروپا و نهادهایی را که به طور مستقیم و غیرمستقیم در انزوا نقش داشته‌اند را وادار به موضع‌گیری کنیم. برای این منظور، ما باید کارزار را همراه با محافل آزادیخواه و دموکراتیک در سراسر جهان که به کارزار آزادی جهانی آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حلی برای مسئله کورد می‌پیوندند، گسترش دهیم.

بیایید مردم و دوستان خود، جوانان، زنان، سالمندان و کودکان را برای کنش‌های «آزادی عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد» که در ۲۵ ژوئن در بسیاری از مراکز اروپا برگزار می‌شود، بسیج کنیم.

ک‌ج‌د‌ک-اروپا اطلاعات زیر را در مورد تقویم کنش‌ها ارائه کرد:

بلژیک

بروکسل

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۳:۰۰

مکان: لوکزامبورگ بروکسل (روبروی پارلمان اروپا)

سوئیس

ژنو

تاریخ: ۲۶-۰۶-۲۰۲۴ | ساعت: ۱۲:۰۰

مکان: راهپیمایی از کمیسریای حقوق بشر به دفتر سازمان ملل متحد

بریتانیا

لندن

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۲:۰۰

مکان: ۲۵ New Inn Yard. لندن EC۲A ۳EA (عفو بین‌الملل انگلستان)

آلمان

هانوفر

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

زمان: ۱۷:۳۰

آدرس: هاوپباناوف

دوسلدورف

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۷:۳۰

آدرس: DGB Haus

فرانکفورت

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۷:۰۰

آدرس: ویلی براند پلاتز

هامبورگ

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۷:۰۰

آدرس: Mönckebergstraße.۱

هایلبرون

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۷:۳۰

آدرس: کایلاین پلاتز

هلند

آمستردام

تاریخ: ۲۵.۰۶.۲۰۲۴

ساعت: ۱۸:۰۰

مکان: ایستگاه مرکزی آمستردام

فرانسه

نانت

تاریخ: ۲۵-۰۶-۲۰۲۴

ساعت: ۱۸:۳۰

آدرس: Place Du Commerce»