تصویر

کنش جوانان در برابر انزوا و حملات اشغالگرانه

در دراگوینان فرانسه، اعضای جوان CKF به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در امرالی در اسارت است و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان واکنش نشان دادند.

راهپیمایی در دراگوینان فرانسه به پیشاهنگی اعضای جوان جوانان کوردستانی در فرانسه (CKF) برگزار شد. جوانان برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در انزوای مطلق در امرالی در اسارت است و ۴۰ ماه از او اطلاعی دریافت نمی‌شود به خیابان‌ها آمدند و به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کردند. جوانان همچنین حملات دولت فاشیست ترکیه علیه باشور کوردستان را در چارچوب طرح‌های اشغالگری جدید و خط خیانت پ‌دک محکوم کردند.

در جریان این کنش که از مقابل «دراگوینان لا پست» (اداره پست دراگوینان) آغاز شد و تا ساختمان استانداری ادامه یافت، شعارهایی مانند «زنده باد رهبر آپو» و «آزادی برای رهبر آپو» به زبان فرانسوی مکررا سر داده شد. جمعیت که به مقابل استانداری آمدند، پس از یک دقیقه سکوت به یاد شهدای کوردستان در آنجا بیانیه‌ای ارائه کردند. اَرهان کُپ در بیانیه‌ای به نمایندگی از جوانان گفت: «تا زمانی که انزوای تحمیلی بر رهبر آپو رفع نشود، ما به عنوان جوانان کورد در اروپا همیشه در میدان‌ها خواهیم بود. راه‌حل همه مشکلات در خاورمیانه رهبر آپو است.» 

کُپ در ادامه بیانیه خود همچنین به حملات دولت فاشیست ترکیه به باشور کوردستان اشاره کرد و گفت: «دولت اشغالگر ترکیه در باشور کوردستان مرتکب جنایات جنگی می‌شود. بدون شناخت و توجه به هیچ گونه حقوق بین‌المللی، مردم را از خانه‌های خود آواره می‌کند. با اینکه هیچ حقی ندارند ایست بازرسی ایجاد می‌کنند. مردم باشور باید قیام کنند و در مقابل این وضعیت موضع بگیرند.» 

در این تجمع، بنرهایی با مضمون «به اشغالگری ترکیه پایان دهید» و «آزادی برای عبدالله اوجالان» به زبان فرانسوی و پرچم‌های رهبر آپو حمل شد.