کنش «روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان» در قبرس

کنش «روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان» در قبرس برگزار شد.

روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان

مجلس خلق کورد در قبرس کنش «روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان» را در چارچوب کارزار «آزادی عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار کرد.

ابتکار عمل زنان کورد در قبرس یک غرفه دو روزه در لیماسول برپا کرد. هم مردم قبرس و هم گردشگران قبرس علاقه زیادی به غرفه نشان دادند.

در غرفه کمپین امضا و ارسال نامه در رابطه با موضع سی‌پی‌تی نسبت به عدم ارتباط مطلق و سیاست‌های انزوای تجربه شده در امرالی راه‌اندازی شد. در مرحله اول در مجموع ۲۶۷ نامه و امضا جمع‌آوری شد تا به سی‌پی‌تی ارسال شود.

فاطمه دوغان، رئیس مشترک مجلس خلق کورد در قبرس نیز اطلاعاتی در مورد کنفرانس روزهای تئاتر و امرالی که با حمایت شهرداری نیکوزیا در ۲۵ ژوئن در چارچوب روزهای گفتگو برگزار خواهد شد، به خبرگزاری ما داد.

فاطمه دوغان اظهار کرد: «همانطور که مشخص است ۳۹ ماه است که از رهبر عبدالله اوجالان که ۲۵ سال است در شرایط انزوای شدید در زندان جزیره امرالی نگهداری می‌شود، اطلاعی در دست نیست. ما در مرحله دوم کارزار «آزادی برای اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» هستیم که در ۱۰ اکتبر در سطح جهانی علیه سیاست‌های نسل‌کشی و انزوا که علیه رهبر آپو اجرا می‌شود، راه‌اندازی شده است. در مرحله دوم، ما به عنوان مجلس خلق کورد در قبرس در روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان که از ۱۵ تا ۲۲ ژوئن در سراسر جهان برگزار خواهد شد، تلاش می‌کنیم برنامه‌ای قوی را ارائه دهیم. در تاریخ ۲۵ ژوئن، با حمایت شهرداری لیفکوشا، در لیفکوشا، پایتخت قبرس، کنفرانسی برگزار خواهد شد که در آن درباره تئاتر و سیاست نسل‌کشی و انزوا علیه رهبر اوجالان صحبت خواهد شد. ما هم مردم خود و هم دوستان قبرسی خود را به مشارکت در کنش ۲۵ ژوئن دعوت می‌کنیم.

همچنین جوانان در هر شهر و خیابان قبرس پوسترهایی با شعار «با روح شهید تئوفیلوس درود بر مقاومت امرالی» نصب کردند.