تصویر

مصادره اراده جولمرگ در اروپا محکوم شد

در شهر زوریخ سوئيس و در شهر دارمشتات و کییل آلمان مصادره اراده اهالی جولمرگ محکوم شده و پیام ‌«خلق‌ کورد همانگونه که دیروز در شهر ون از اراده خود صیانت نمود، امروز هم با همان اراده به مقاومت خود ادامه خواهد داد.» داده شد.

مصادره کردن شهرداری جولمرگ

کوردستانیان در اروپا،‌ دستگیری‌ شهردارمشترک جولمرگ، محمد صدیق آکیش و مصادره شهرداری را طی کنش‌هایی محکوم کردند.

زوریخ

کوردستانیان و دوستان‌شان با فراخوان مرکز جامعه کورد دمکراتیک زوریخ در مقابل سفارتخانه ترکیه گردهم آمدند، آنان بارها شعارهای محکوم کردن قیم را سر دادند. در این کنش اعتراضی که اعضای اتحاد نیروهای دمکراتیک ‌(آد‌گ‌ب) از آن حمایت کردند، بیانیه‌ای مشترک به زبان آلمانی قرائت شد. سپس سیاستمدار،‌ علی شمشک و ریاست مشترک ج‌د‌ک-س،‌ جمال اوزدمیر سخنرانی کرد. علی شمشک گفت‌:‌‌‌ ‌«دولت ترکیه با انتصاب قیم برای شهرداری‌هایی که خلق کورد آنان را بدست آوردند، خدمات برای خلق را با مانع روبرو می‌سازد. ما علیه سلطه‌گری قیم در همه جا مقاومت خواهیم کرد. در مقابل مصادره اراده سر تعظیم فرود نمی‌آوریم. من هر طرفدار دمکراسی را فرا می‌خوانم که برضد سلطه‌گری قیم موضع‌گیری کند.‌»

دارمشتات

در این شهر هم علیه انتصاب قیم و مصادره اراده خلق با سازماندهی مجلس دارمشتات در Luîsenplatzê یک بیانیه دسته‌جمعی  داده شد. این بیانیه از سوی مجلس دارمشتات آماده شده بود و برای توده خلق قرائت شد. در این بیانیه چنین گفته شده است‌:‌‌ ‌«ما قبول نمی‌کنیم که حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ یکبار دیگر قیم برای شهرداری‌های ما انتصاب کند. این سلطه‌گری که بدلیل مقاومت اهالی وان نتوانست شهرداری آنجا را کنترل کند اکنون قیم برای شهرداری جولمرگ انتصاب کرده است. با مقاومت، این شهرداری نیز دوباره به خلق بازگردانده خواهد شد.‌»

پس از بیانیه، توده خلق شعارهای ‌«زنده‌باد خلق کورد»، ‌«قاتل اردوغان» را سردادند و اطلاعیه  KON MED قرائت شد.

کییل

در شهر کییل آلمان مصادره شهرداری جولمرگ محکوم شد. کوردستانیان که در منطقه Hauptbahnhofê گردهم آمده بودند،‌ با سردادن شعارها فاشیسم آک‌پ-‌م‌ه‌پ را محکوم کردند.

ریاست مشترک مجلس خلق کورد دمکراتیک در کییل، حسن موش در این کنش سخنرانی کرد و بیان داشت که قیم هرگز پذیرفته نخواهد شد، آنان از کنش‌هایی که در جولمرگ و تمام کوردستان انجام می‌گیرد صیانت خواهند کرد و به هر شیوه که شده از انان حمایت می‌کنند.

نماینده نهاد دیفند کوردستان نیز اعلام کرد که باید نه تنها خلق کورد بلکه تمام افراد ضدفاشیسم علیه حملات سلطه‌گرایانه اردوغان، مخالفت و اعتراض کنند.

این کنش اعتراضی در ساعت ۱۷‌:۰۰ آغاز شد و با قرائت بیانیه و سردادن شعارها به پایان رسید.

درتموند

در شهر درتموند آلمان علیه مصادره اراده اهالی جولمرگ یک تجمع اعتراضی انجام شد.

در کنشی که در مقابل ایستگاه مرکزی قطار صورت گرفت، مصادره اراده خلق با برافراشتن پلاکارت‌هایی رسوا شد. در این کنش سخنرانی ایراد شده و پرونده قتل‌عام سیاسی کوبانی و مصادره شهرداری‌های از سوی نگرش فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ با ارائه مثال‌های مختلف رسوا و نسبت‌ به آن موارد اعتراض شد.