تصویر

سد «کورد» در برابر حمله تحریک‌آمیز نژادپرستان ترک در لندن

گروهی از فاشیست‌های ترکیه پس از بازی ترکیه و هلند اقدام به حمله به مرکز جامعه دموکراتیک کورد (دت‌ک‌م) در لندن کردند. در این حادثه که جوانان کورد در مقابل این حمله از خود دفاع کردند، دو جوان بازداشت شدند.

حمله به دت‌ک‌م در لندن

فاشیست‌های ترک پس از بازی هلند-ترکیه در هارینجی، جایی که مرکز جامعه دموکراتیک کورد در لندن واقع شده و به محله کوردها معروف است، اقدام به حمله تحریک‌آمیز کردند.

پس از شکست ۲-۱ مقابل هلند، نژادپرستان ترک قصد داشتند با پرچم‌های ترکیه و علامت «گرگ» که نماد «فاشیسم» است در دست داشتند وارد منطقه هارینجی شوند. فاشیست‌ها و نژادپرست‌هایی که وارد خیابان گرین لین هارینجی، جایی که مرکز جامعه دموکراتیک کورد قرار دارد، شدند، با واکنش تند کوردها مواجه شدند که در مقابل یک تحریک احتمالی مراقب بودند. به دنبال برخورد کوردها که به شعارهای ضد کورد فاشیست‌های ترک واکنش تندی نشان دادند، فاشیست‌ها از خیابان‌های فرعی شروع به فرار کردند. پلیس انگلیس که در برابر تحریک نژادپرستانه فاشیست‌ها احتیاط نکرده بود، با گاز فلفل علیه کوردها وارد عمل شد.

کوردها سپس با شعارهای «مرگ بر فاشیسم»، «مرگ بر نژادپرستی»، «ننگ بر دولت ترکیه»، «به فاشیسم اجازه نمی‌دهیم»، «زنده باد رهبر آپو» و «زنده باد مقاومت کوردها» اعتراض کردند.

صدها کورد در اعتراض به رفتار پلیس در منطقه گرین لین دست به تحصن زدند.

واکنش به نگرش پلیس

کوردها به پایکوبی و خواندن سرودهای مقاومت پرداختند و با کف زدن و سرود به مقاومت خود ادامه دادند. در همین حال پلیس انگلیس دو جوان کورد را بازداشت کرد. پس از آن، کوردها از منطقه هارینجی به سمت ایستگاه پلیس وود گرین حرکت کردند.

در حالی که شعارهایی در طول راهپیمایی سر داده می‌شد، درخواست شد که بازداشت‌شدگان آزاد شوند. در حالی که یکی از بازداشت‌شدگان آزاد شده بود، مشخص شد که جوان کورد دیگر پس از تکمیل اظهارات آزاد می‌شود.

مدیران مرکز جامعه دموکراتیک کوردها اعلام کردند که تحریکات توسط گروه‌های فاشیست نژادپرست از طریق سازماندهی سفارت ترکیه در لندن و انجمن‌های نژادپرست ترکیه نزدیک به رژیم فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ انجام شده است.

قبلا نیز تحریکی مشابه صورت گرفته بود

چندی پیش در لندن پس از بازی اتریش و ترکیه، نژادپرستان ترک اقدام به حمله به کوردها کردند؛ کوردها تصمیم گرفتند خوددفاعی را در منطقه برقرار کنند.

در پی این حادثه، مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در نشستی که با روسای پلیس هارینجی، ادمونتون و انفیلد برگزار کرد، اعلام نموده بود که پلیس بریتانیا اقدامات کافی را علیه نژادپرستان انجام نداد.