تصویر

یاد شهید هلمت گابار در لندن گرامی داشته شد

یاد شهید هلمت گابار که ۵ سال قبل براثر حمله هوایی دولت اشغالگر ترکیه شهید شده بود، از سوی جنبش آزادی باشور کوردستان طی برگزاری یک مراسم یابود گرامی داشته شد.

۵مین سالگرد شهید هلمت گابار

جنبش آزادی باشور کوردستان به مناسب سالگرد شهادت عضو شورای ریاست کل کنفدارلیسم جوامع کوردستان ‌(ک‌ج‌ک) و عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک)، هلمت گابار ‌(دیار غریب) که مورخ ۵ جولای ۲۰۱۹ شهید شد، در ساختمان ک‌ج‌ج در لندن یک مراسم گرامیداشت برگزار کرد.

میز یادبود با تصاویر شهید هلمت گابار آراسته شد. عضو جنبش زنان کورد نیز در اطراف این تصاویر شمع‌هایی را روشن کردند. این مراسم با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد.

در این مراسم یادبود مستندی درباره زندگانی شهید هلمت نمایش داده شده و بی‌وقفه شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده شد.

نماینده ک‌ج‌د‌ک-باشور، شوان هوال و از مجلس خلق کورد، اَرجان آکبال سخنرانی کردند. در این سخنرانی‌ها گفته شد که در کوردستان خط قهرمانی و خیانت وجود دارد و یادآوری شد که هلمت گابار در سنین جوانی علیه خط خیانت و همکاری و همدستی،‌ برای مقاومت پیشاهنگی کرد. مشخص شد که پایبندی هلمت گابار به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بی‌نهایت بود و مصمم بودن او خط آزادی را در باشور کوردستان حیاتی نمود.

پس از سخنرانی‌ها کنش با تشویق و سردادن شعارها به پایان رسید.