تصویر

زنان جوان‌: ما از حقیقت رهبر آپو، جسارت می‌گیریم

در ۳مین روز کنش‌ زنان جوان در استراسبورگ با عنوان ‌«حقیقت رهبری» سمیناری برگزار شد.در ایستگاه استراسبورگ نیز رقص‌های ملی-محلی ایتالیایی و کوردی اجرا شد.

آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

کنش زنان جوان مبارز ‌(تکوژن) و زنان جوان انترناسیونالیست با مطالبه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شده بود، در ۳مین روز ادامه دارد.

این کنش‌ها که در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار شده و تا روز ۷ جولای ادامه خواهد داشت. سومین روز این کنش بدلیل بارش شدید باران در مرکز جامعه کورد دمکراتیک در استراسبورگ، طی سمیناری برگزار شد و در ایستگاه مرکز استراسبورگ نیز تظاهرات انجام شد.

در سمیناری که درباره ‌«حقیقت رهبری» ارائه شد، انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مسائلی که مدرنیته کاپیتالیست مسبب وجودشان است و هرچه می‌گذرد بیشر تعمق می‌یابند مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند. در این سمینار اشاره شده است که راه‌حل مشکلات و مسائل اجتماعی،‌ سیاسی و اکولوژیک،‌ پارادایم کنفدرال دمکراتیک است و بیان شد که دلیل بنیادین انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تحمیل انزوا بر تفکرات او می‌باشد.

در این سمینار پرسیده شد ‌«زمانیکه از رهبر آپو بحث می‌شود،‌ شما چه احساسی پیدا می‌کنید‌‌‌؟» همچنین الزامات مبارزه انترناسیونالیستی ابراز شد. در پاسخ‌های داده شده، مبارزه مشترک زنان علیه مردسالاری و سلطه‌گری ابراز شده و مشخص شد که عرصه‌ی اجرایی این مبارزه مشترک زنان،‌ ژنئولوژی می‌باشد. در ادامه آنان گفتند‌: ‌«رهبر آپو برای زنان عرصه سازماندهی و مبارزه را آفرید. خوانش و احساس کردن رهبر آپو باید برای زنان جهان به یک سبک و روش حیات مبدل شود. ما از حقیقت رهبر آپو جسارت می‌گیریم.‌»

در پاسخ‌ها بیان شد که شخصیت آزادی‌خواه و مبارز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ تاثیر عظیمی بر زنان جوان برجای گذاشته و سخن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبنی بر‌‌‌ «شما زنان جوان باید بخوبی من را بفهمید، بدلیل اینکه تغییر ذهنیت در دستان شماست» یادآوری شد. این سمینار با سردادن شعارهای ‌«بدون رهبر آپو حیات میسر نیست» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.

زنان جوان پس از سمینار با ارائه اطلاعیه‌هایی در ارتباط با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نظام قتل‌عام امرالی، کنشی جمعی انجام دادند.

سپس زنان جوان ایتالیایی و کورد در ایستگاه مرکزی استراسبورگ بصورت دو گروه رقص‌های ملی-محلی را اجرا کردند. این کنش با سردادن شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی»، ‌« Freedom for Ocalan»، ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» به پایان رسید.