وکلا با سی‌پی‌تی ملاقات کردند و خواستار بازدید از امرالی شدند

وکلای دفتر حقوقی سده با کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) دیدار کردند. وکلای دادگستری خواستار بازدید جدیدی از امرالی توسط سی‌پی‌تی شدند.

وکلای دفتر حقوقی سده که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۴۳ ماه است از او در امرالی اطلاعی دریافت نمی‌شود، نمایندگی می‌کنند، جلسه‌ای با کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) و مجمع پارلمانی شورای اروپا برگزار کردند.

ابراهیم بیلمز یکی از وکلای دفتر حقوقی سده در مورد این دیدار با خبرگزاری مزوپوتامیا (MA) صحبت کرد.

ابراهیم بیلمز گفت که آنها در دیدار با سی‌پی‌تی تاکید کردند که «انزوا به نقطه غیر قابل تحملی رسیده است» و افزود که آنها به هیئت سی‌پی‌تی اعلام کردند که سیستم انزوا در امرالی در جهان بی‌مانند است.

وکیل بیلمز گفت: «ما همچنین توضیحات آنها را در مورد گزارشی که تهیه کرده بودند به سی‌پی‌تی منتقل کردیم. حتی اگر گزارش منتشر می‌شد، به دلیل سپری شدن ۲ سال منسوخ شده است و به همین دلیل درخواست کردیم که آنها یک بار دیگر به امرالی مراجعه کنند.»

بیلمز گفت: «هیئت سی‌پی‌تی اعلام کردند که از سال ۱۹۹۹ از نزدیک پیگیر امرالی بوده‌اند. آنها گفتند که برای غلبه بر انزوا با دولت ترکیه در تماس دائمی هستند. آنها اعلام کردند که نمی‌توانند گزارش را بدون تایید ترکیه اعلام کنند، اما آنها در تلاش بودند تا تاییدیه بگیرند.»

وکیل بیلمز با بیان اینکه آنها همچنین یک سری تماس‌های دیپلماتیک با مجمع پارلمانی شورای اروپا داشته‌اند، گفت: «در این تماس‌ها اطلاعاتی در مورد انزوا و حبس ابد تشدیدیافته ارائه کرده‌اند.»