بیش از ۶۰۰ هزار کودک در مناطق تحت کنترل دولت یمن دچار سوء تغذیه هستند

یک کارگروه سازمان ملل هشدار داد که موارد سوء تغذیه در مناطق تحت کنترل دولت یمن به سرعت در حال افزایش است. سطح سوء تغذیه در برخی مناطق در جنوب کشور «بسیار بحرانی» توصیف شد.

کارگروه طبقه‌بندی فاز امنیت غذایی یکپارچه (IPC) در یمن که آژانس‌های مختلف سازمان ملل را گرد هم می‌آورد، گفت که تعداد کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه و کم‌وزن ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و بیش از ۶۰۰۰۰۰ کودک را تحت تأثیر قرار داده است.

در بیانیه مطبوعاتی یونیسف آمده است: «این افزایش شدید ناشی از تأثیر ترکیبی اپیدمی‌ها (وبا و سرخک)، ناامنی غذایی، دسترسی محدود به آب آشامیدنی و رکود اقتصادی است.»

در این بیانیه آمده است که سوء تغذیه حاد در مناطق ساحلی جنوب حدیده و تعز برای اولین بار به سطوح «بسیار بحرانی» رسیده و شیوع آن از ۳۰ درصد فراتر رفته است.

آخرین گزارش ۱۱۷ شهرستان تحت کنترل دولت را پوشش می‌دهد که انتظار می‌رود همه آنها بین ماه‌های جولای تا اکتبر سطح بالایی از سوءتغذیه را تجربه کنند.

نماینده یونیسف در یمن در شرایطی که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی به دلیل کمبود بودجه مجبور به کاهش فعالیت‌های خود در این کشور شده‌اند، گفت: «این گزارش روند نگران‌کننده‌ای را تأیید می‌کند.»