در حمله دمشق ۴ نفراز جمله داماد نصرالله کشته شدند

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، چهار نفر از جمله داماد حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، در حملات اسرائیل که برای دومین بار منطقه مازه در دمشق را هدف قرار دادند، کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR) در بیانیه خود گفت: «در پی حمله اسرائیل به یک آپارتمان در منطقه مازه که رهبران حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران به آن رفت و آمد می‌کردند، ۴ نفر از جمله داماد حسن نصرالله، حسن جعفر القصیر، یک زن جوان، یک عضو حزب‌الله و یک فرد ناشناس کشته شدند.»

یک منبع نزدیک به حزب‌الله به خبرگزاری فرانسه گفت که حسن جعفر القصیر برادر جعفر القصیر است که مسئول انتقال تسلیحات از ایران به لبنان است. اسرائیل اعلام کرد که جعفر القصیر در حمله روز سه شنبه در حومه جنوبی بیروت کشته شده است.

منطقه مجلل مازه میزبان نمایندگی‌های دیپلماتیک و دفاتر سازمان ملل است.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها حمله را با هدف قرار دادن ارتش سوریه و گروه‌های طرفدار ایران، از جمله حزب‌الله، که برای حمایت از نیروهای دولت مستقر شده‌اند انجام داده است. مقامات اسرائیلی در مورد این حملات اظهارنظر می‌کنند.

حملات در روزهای اخیر، به ویژه در مرز لبنان و سوریه، جایی که ده‌ها هزار نفر از مردمی که از بمباران اسرائیل در لبنان فرار کرده و وارد سوریه شدند، تشدید شده است.