مقامات بهداشت فلسطین: ۸ نفر در پی حملۀ اسرائیل به جنین کشته شدند

در حالیکه بیش از هفت ماه از جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه می‌گذرد، مقامات محلی فلسطین روز چهارشنبه ۲۲ می، اعلام کردند که دست‌کم ۸ نفر در پی حمله اسرائیل به شهر جنین در شمال کرانه باختری کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشتی فلسطین روز چهارشنبه ۲۲ می، اعلام کردند که شمار قربانیان حملۀ اسرائیل به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانۀ باختری، به ۸ نفر رسیده است.

ارتش اسرئیل گفته است که در جریان این عملیات نظامی، شبه‌نظامیان گروه‌های حماس، فتح و جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.

در همین حال، وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین که در کرانه باختری مستقر است، با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود، کشته شدن هشتمین فلسطینی را در پی حملۀ نیروهای اسرائیلی به جنین، تأیید کرد.

وزیر بهداشت فلسطین پیشتر در روز سه‌شنبه از کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر در جریان عملیات اسرائیل در جنین خبر داده بود و حال دو نفر از مجروحان را وخیم اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هلال احمر فلسطین شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که یکی از آمبولانس‌های وابسته به این سازمان که در حال امدادرسانی به مجروحان بوده، هدف حملات اسرائیل در جنین قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی اسرائیل در شهر جنین در شمال کرانۀ باختری در حالی صورت گرفته است که درگیری‌های شدید در نوار غزه همچنان ادامه دارد و آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنراوا) شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که توزیع کمک‌ها و موادغذایی به رفح به دلیل تشدید درگیری‌ها در این منطقه تعلیق شده است.

از سوی دیگر، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که محمولۀ کمک‌های بشردوستانه‌ای که به اسکلۀ شناور موقت ساخته شده توسط آمریکا جهت کمک‌رسانی به غزه رسیده است، هنوز بین مردم این منطقه توزیع نشده است.

این در حالی است که رئیس سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه از اسرائیل خواست تا تمامی محدودیت‌ها بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را که با خطر قحطی روبرو است، برطرف کند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت حماس در روز سه‌شنبه ۲۱ می، تا کنون ۳۵ هزار و ۶۴۷ نفر از زمان آغاز درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس در نوار غزه کشته شده‌اند و دست‌کم ۷۹ هزار و ۸۵۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.