ق.س.د بیلان بیست و سومین روز مقاومت را منتشر نمود

مرکز اطلاع رسانی ق.س.د با انتشار بیانیه ای کتبی بیلان ۲۴ ساعت گذشته مقاومت عفرین را  اعلام کرد. ق.س.د گفت ۱۱ سرباز ترکیه و ۲۱ تبهکار وابسته به ترکیه از پای درآمده‌اند

مرکز اطلاع رسانی ق.س.د با انتشار بیانیه ای کتبی بیلان ۲۴ ساعت گذشته مقاومت عفرین را  اعلام کرد. ق.س.د گفت ۱۱ سرباز ترکیه و ۲۱ تبهکار وابسته به ترکیه از پای درآمده‌اند

 

بیانیه ق.س.د.به این شرح است:

طبق آمار در دست نیروهای ما طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱ تروریست وابسته به ترکیه عضو گروه تروریستی احرار ااشرقیه و همچنین ۱۱ارتشی ترکیه در منطقه راجو کشته شده اند.همچنین در شیه یک خودروی نظامی منفجر شده که در اثر آن ۴ سرباز ترک کشته شدند.

 

در منطقه ی جندرس نیز در نتیجه ی درگیری مبارزان ما با اشغالگران،۱۱ مزدور ترکیه کشته شدند و ۱۵ مزدور نیز زخمی شدند.

 

جزئیات بیشتر درگیری‌های ٢۴ ساعت گذشته از این قرار است:

راجو

جبهه راجو از شنبه شب آماج حمله هوایی قرار گرفت. روستای قوده که محل سقوط هلیکوپتر ترکیه در روز شنبه بود هدف حملات سنگین قرار گرفت و درگیری‌هایی در این منطقه روی دادند. ساعت ١۶ روز گذشته هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه روستای خلیل گلکو را بمباران کردند.

 

همزمان روستاهای حاج جمالا، موسکا، کوره، شادیا و بلیکا هم هدف بمباران جنگنده‌های رژیم غاصب ترکیه قرار گرفتند. تمام حملات به خانه‌های مسکونی غیرنظامیان بوده است، احتمال می‌رود که در این خانه‌ها غیرنظامیان به شهادت رسیده‌ باشند و بدلیل تدوام حملات امکان انتقال کشته و یا زخمی‌ها به بیمارستان وجود ندارد.

 

جندرس

از ساعت ١۶ عصر شنبه روستای دیربلوط هدف حملات هواپیماهای جنگنده قرار گرفت و مابین نیروهای ما و اشغالگران درگیری روی داد.

درگیری بمدت سه ساعت ادامه داشت و عرصه‌ نبرد وسیعتر شده است. در روستاهای حمام و حاج اسکندر درگیری تا پاسی از شب ادامه یافت. هواپیماهای ترکیه به این روستاها حمله‌ور شدند. ساعت ٢٣ شب شنبه شب روستای کفر سفره هدف بمباران جنگنده‌های ترکیه قرار گرفت و از سوی دیگر تبهکاران وابسته به ترکیه روستای کفر دله را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند.

 

در جبهه روستاهای دیربلوط، حمام و حاج اسکندر از شدت درگیری در نیمه‌های شب کاسته شد و ضربات مرگباری به متجاوزان وارد شد. از ساعت ٩ یکشنبه درگیری در این منطقه از سرگرفته شد و هواپیماهای رژیم ترکیه روستهای اخچله و بافلوره را بمباران کردند.

 

شیا

از ساعت ١۵ عصر شنبه نیروهای ما یک دستگاه نفربر ارتش ترکیه را هدف قرار داده و با انهدام آن چهار سرباز ترکیه را از پای درآوردند. درگیری سنگینی در اطراف روستای حاج بلال مابین نیروهای ما و اشغالگران روی داد و تا نیمه‌های شب ادامه یافت.

تانک‌های رژیم ترکیه در همین جبهه روستای قرمیتلق را هدف شلیک قرار دادند.

 

شرا

روستاهای بافلونه، عرب ویران و دیرسِوان از روز شنبه هدف بمباران جنگنده‌های رژیم ترکیه قرار گرفتند و تا ساعت ٢٣ این حملات ادامه یافت. از ساعت ۵:٣٠ روز یکشنبه یکبار دیگر هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه اقدام به بمباران این منطقه نمودند و درگیری سنگین مابین مبارزان ما و اشغالگران روی داد. ضربه‌های مرگباری به مهاجمان در این جبهه وارد شده است. در این نبرد دست‌کم کشتن ٩ تبهکار محرز شده است و اسلحه‌های آنان به دست مبارزان افتاد. درگیری در این جبهه همچنان ادامه دارد.

 

مباتا

ارتش غاصب ترکیه با اسلحه‌های سنگین مناطق جبهه مباتا را بدون وقفه توپباران می‌‌کند.

هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه همچنان بر فراز منطقه عفرین به گشتزنی ادامه می‌دهند.