ق.س.د نتایج بیستمین روز مقاومت تاریخی عفرین را منتشر کرد/ مرگ دست‌کم ۴٩ نظامی ترکیه

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای بیلان درگیری‌های بیستمین روز مقاومت تاریخی عفرین مابین مبارزان مدافع عفرین علیه ارتش غاصب ترکیه و گروههای تروریست حامی اردوغان را با افکار عمومی در میان گذاشت

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای بیلان درگیری‌های بیستمین روز مقاومت تاریخی عفرین مابین مبارزان مدافع عفرین علیه ارتش غاصب ترکیه و گروههای تروریست حامی اردوغان را با افکار عمومی در میان گذاشت. در اطلاعیه از به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از تبهکاران و انهدام خودروهای آنان خبر داده است.

 

در اطلاعیه ق.س.د آمده است:

بلبله

روستای قستل خدریا از ساعت ١۶ روز چهارشنبه آماج حملات سلاح‌های سنگین مهاجمان قرار گرفت. نیروهای ما یک تانک مهاجمان را منهدم كردند و تصاویر ویدیویی آن برای اطلاع افکار عمومی منتشر شد.

 

در روستای شیخورزه تعداد زیادی از تبهکاران وابسته به آنکارا و نظامیان ارتش ترکیه از سوی مبارزان ما به هلاکت رسیدند. در شبیخون نیروهای ما علیه متجاوزان کُشتن ٢٧ نظامی ترکیه محرز شده است و دهها تن دیگر هم زخمی شده‌اند. علاوه بر نظامیان ترکیه دهها تبهکار وابسته به آنان هم به هلاکت رسیدند و آمبولانس‌های وابسته به ارتش ترکیه بدون وقفه کشته و زخمی‌ها را به بیمارستانهای شهرهای کلیس و ریحانلی منتقل کرده است.

 

از ساعات اولیه روز پنج‌شنبه مهاجمان تبهکار و ارتش غاصب ترکیه روستای کوتانا در این منطقه را آماج حمله سلاحهای سنگین قرار دادند و به مال و خانه‌های منطقه زیان فراوانی وارد کردند.

 

راجو

رأس ساعت ١۶ روز چهارشنبه در درگیری مابین مبارزان ما و مهاجمان تبهکار، یک تانک متعلق به ارتش ترکیه در روستای البیسکه منهدم شد و تمام سرنشینان آن از پای درآمدند.

 

ساعت ٩ روز پنجشنبه د جبهه کفرکر این بخش حملات مهاجمان با پاسخ دندانشکن مبارزان روبرو شد و تا ساعاتی ادامه داشت. در این درگیری به هلاکت رسیدن ٧ نظامی ترکیه محرز شده است و دهها تن دیگر هم زخمی شده‌اند. مهاجمان پس از این ضربه مرگبار مرکز بخش راجو را آماج حملات توپخانه‌ای قرار دادند. روستای موسکا و هوپکا از بامداد پنجشنبه هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند.

 

ساعت ١٣ روز پنج‌شنبه ارتش غاصب ترکیه روستاهای جلا و چخمقاق را آماج حملات توپخانه قرار داد و این حملات تا ساعاتی ادامه داشت.

 

شیا

از غروب چهارشنبه تا عصر پنجشنبه تمام مناطق شیا از سوی مهاجمان آماج حملات شدید سلاح‌های سنگین قرار گرفت و حملات دیروز شدیدترین حملات به عفرین طی ٢٠ روز اخیر بودند.

 

نیروهای ما یک خودرو دوشکا سوار را در اطراف روستای خلیل گلگو هدف قرار داده و به تمامی منهدم کردند. در همین نقطه ١١ نظامی ترکیه از پای درآمدند. لحظه انهدام خودرو در خبر جداگانه‌ای با افکار عمومی در میان گذاشته شد.

 

جندرس

پس از شکست مفتضحانه ارتش ترکیه در اطراف روستای حمامه، ارتش متجاوز اکنون درصدد کنترل کوه بیرقدار مابین روستاهای حمامه و آشکا است. اما مقاومت مبارزان ما مهاجمان را زمینگیر کرد و درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد.

 

شرا

نیروهای ما تعدادی نظامی ارتش ترکیه را که درصدد پیشروی بودند هدف قرار دادند و در این درگیری کشتن شش نظامی ترکیه محرز شده است.

 

جبهه اعزاز

نیروهای ما تحرکات مهاجمان را با اسلحه سنگین هدف قرار دادند. از تعداد تلفات آنان خبر موثقی در دست نیست.